חדשות בארץ

איראן: לא פרצנו לטלפון של גנץ, זו מלחמה פסיכולוגית נגדנו

כמעט שבוע לאחר שנחשף כי איראן פרצה לטלפון הסלולרי של יו"ר כחול לבן, יצאה מטהראן הכחשה רשמית ראשונה. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, טען כי מדובר בהפצת שקרים מצד ארצות הברית וישראל

  • י"ג אדר ב' התשע"ט
גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

איראן הכחישה אתמול (שלישי) את הידיעה לפיה שירותי המודיעין שלה פרצו לטלפון הסלולרי של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ושאבו ממנו את תכולתו.

בהתייחסות איראנית רשמית ראשונה לפרשה, אמר דובר משרד החוץ בטהראן, בהראם קאסמי, כי מדובר בהפצת שקרים מצד ארצות הברית וישראל. לדבריו, הטענות המושמעות נגד איראן נובעות "מהעוינות והאיבה של המשטר הציוני והפקידים האמריקניים, וכחלק מרצונם לקדם את האיראנופוביה". לשם כך, טען, "הם מפעילים 'לחץ מקסימלי' על איראן בצורות שונות. באמצעות מלחמה פסיכולוגית זו, שנועדה לכישלון מלכתחילה, הם מחפשים לממש את מטרותיהם".

"האיראנים נהנים, ללא ספק, מיכולות ייחודיות ובלתי נתפסות בתחומים טכנולוגיים שונים", ציין הדובר, "אבל יכולות אלו נועדו אך ורק לצרכינו הפנימיים, לקדם את מעמדה המדעי של מדינתנו ולהפחית את ההישענות המדעית והטכנולוגית שלנו על אחרים".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף בחדשות 12, כי שני בכירי שב"כ נפגשו לפני כחודש וחצי עם גנץ ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר. לגנץ נאמר כי האיראנים הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות – פרטיות ומקצועיות – שהיו על המכשיר. בכירי השב"כ הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

הסערה שפרצה בעקבות החשיפה הביאה את מפלגת כחול לבן לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה לפתוח בבדיקה מי הדליף את הידיעה. במכתב ששלחו למנדלבליט עורכי דין מטעמה של המפלגה נטען כי "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב ההדלפה ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור ההדלפה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס שלשום לפרשה. בכנס בחירות של הליכוד בירושלים גינה נתניהו בתוקף את "ההתקפות הפרועות של גנץ ולפיד", כהגדרתו, נגד המוסד, השב"כ ונגדו באופן אישי: "אנחנו שומרים על ביטחון ישראל, וגם אם הפאניקה שלהם מובנת – להתקפות האלה אין מקום. אני קורא ללפיד וגנץ להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה".

"עכשיו מסתבר", המשיך נתניהו, "שבזמן שהוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ. זה אירוני משתי סיבות: גנץ היה יושב ראש של חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו – וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?"

בראיונות שהעניק אתמול לערוצי תקשורת שונים, דחה גנץ את האפשרות כי הפריצה האיראנית לטלפון הסלולר עלולה לפגוע בתפקודו העתידי כנושא תפקיד פוליטי בכיר. בראיון ל"כאן חדשות" אמר יו"ר כחול לבן: "סוגיית הטלפון שלי איננה מטרידה אותי. אני קיבלתי תדרוך, אני לא חשוף לשום בעיה ביטחונית ולא לשום דבר אחר. הכל אצלי בסדר גמור. זה עניין פרטי, אני לא נרגש ממנו".

תגיות:איראןבני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה