חדשות בארץ

נתניהו: גנץ לא שמר על הטלפון שלו – איך הוא ישמור על המדינה?

בכנס בחירות בירושלים, מתח ראש הממשלה ביקורת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ועל מספר 2 שלו, יאיר לפיד, וקרא להם "להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה"

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שני) לפרשת הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של בני גנץ, שנחשפה בשבוע שעבר על ידי עמית סגל בחדשות 12.

בכנס בחירות של הליכוד בירושלים גינה נתניהו בתוקף את "ההתקפות הפרועות של גנץ ולפיד", כהגדרתו, נגד המוסד, השב"כ ונגדו באופן אישי: "אנחנו שומרים על ביטחון ישראל, וגם אם הפאניקה שלהם מובנת – להתקפות האלה אין מקום. אני קורא ללפיד וגנץ להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה".

"עכשיו מסתבר", המשיך נתניהו, "שבזמן שהוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ. זה אירוני משתי סיבות: גנץ היה יושב ראש של חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו – וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?"

"שנית, גנץ ולפיד תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן – ההסכם שאני נלחמתי בו ובסוף פעלתי לשכנע, לשמחתי בהצלחה, את נשיא ארצות הברית לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות מחודשות על איראן".

"אני מקווה שגנץ ולפיד – שלא מבינים באיזו סביבה אנחנו חיים, עם איזה משטר יש לנו עסק – אני מקווה שסוף סוף הם ילמדו את הלקח, אבל אני לא בונה על זה. הם לא אלה שיכולים להגן על ישראל מול האיומים שבאים מצד איראן, וכל יום מוכיח את זה מחדש״, סיכם ראש הממשלה.

כזכור, שני בכירי שב"כ נפגשו לפני כחמישה שבועות עם גנץ ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר, וכך הם הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות – פרטיות ומקצועיות – שהיו על המכשיר. פגישתם של אנשי השב"כ עם גנץ התקיימה בתקופה בה החל את דרכו הפוליטית. הם הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

הסערה שפרצה בעקבות החשיפה הביאה את מפלגת כחול לבן לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה לפתוח בבדיקה מי הדליף לסגל את הידיעה. במכתב ששלחו למנדלבליט עורכי דין מטעמה של המפלגה נטען כי "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב ההדלפה ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור ההדלפה".

סגל עצמו הכחיש אתמול כי הסיפור הדרמטי על הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של גנץ הגיע אליו מנתניהו או ממקורביו. "באופן חריג ובשל כל מיני תיאוריות קונספירציה מופרכות אני כותב במפורש מה שכבר רמזתי כאן כבר בשישי", כתב סגל בחשבון הטוויטר שלו. "מקור הסיפור על בני גנץ איננו ראש הממשלה, מקורביו או איש מסביבתו. ללא קשר, מרענן לראות את השתיקה שבה מתקבלת הכוונה לפתוח בחקירת הדלפה לעיתונאים של מידע שאושר בידי הצנזורה. כמה צביעות".

תגיות:איראןבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה