חדשות בארץ

גנץ למנדלבליט: חקור מי הדליף את הפריצה האיראנית לסלולרי שלי

במפלגת כחול לבן מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות להדלפה. במכתב ששיגרו עורכי דין מטעם המפלגה ליועץ המשפטי לממשלה הוא התבקש לבדוק במהירות וביסודיות את מקור ההדלפה

גנץ בקיבוץ נחל עוז, שלשום (צילום: פלאש 90)גנץ בקיבוץ נחל עוז, שלשום (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגת כחול לבן פנתה אמש (מוצאי שבת) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה לפתוח בבדיקה מי הדליף את הידיעה על הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של בני גנץ. כך דיווח הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות".

במכתב ששיגרו ליועץ עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל בשמה של המפלגה, נטען כי עיתוי ההדלפה מלמד על כך שמקורה "בגורם בעל נגישות למידע ביטחוני רגיש ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברב-אלוף (במיל') גנץ".

"אין לכחד", נאמר עוד במכתב, "כי קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב ההדלפה ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם  להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור ההדלפה".

במכתב נטען עוד, כי הדלפת הידיעה מהווה "פגיעה חמורה בביטחון המדינה", ולכן "ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר, שכן קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר מאשר מצב דברים בו ביטחון המדינה, והגורמים הממלכתיים האמונים עליו, משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר".

כפי שעולה מנוסח המכתב ומהתבטאויות שונות של בכירי כחול לבן, האצבע המאשימה של המפלגה מופנית לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו כמי שנושאים באחריות להדלפת הידיעה על הפריצה של שירותי המודיעין האיראניים לטלפון הסלולרי של גנץ. יו"ר כחול לבן, שהתייצב שלשום – לראשונה בקריירה הפוליטית הקצרה שלו – למסיבת עיתונאים מאולתרת בקיבוץ נחל עוז מול כלי התקשורת, נאלץ לענות לשאלות חוזרות ונשנות של העיתונאים לגבי הפרשה המביכה מבחינתו. הרמטכ"ל לשעבר טען כי מדובר ב"סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין", הבהיר כי בטלפון לא היה מידע ביטחוני וכי הוא לא היה נתון לסחיטה.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו על הטענות של כחול לבן, לפיהן ההדלפה על הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של גנץ יצאה מסביבתו של נתניהו: "מבלי להתייחס לפרטי הדיווח, ראש השב"כ לא עדכן את ראש הממשלה או מי מטעמו בענייניו של בני גנץ".

העיתונאי בן כספית, הידוע בביקורת החריפה שהוא מותח בקביעות על נתניהו, טען הבוקר ב"מעריב" כי "הסיכוי שנתניהו עומד מאחורי ההדלפה הזו נמוך למדי". לדבריו, הסימנים מעידים על כך ש"אנשי נתניהו הופתעו מהפרסום של עמית סגל ביום חמישי בשמונה בערב". כספית הוסיף, כי על גנץ לחפש את המדליפים דווקא בסביבתו הקרובה.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה