חדשות בארץ

איש התקשורת שמעון ריקלין הגיש תביעת דיבה נגד מועמד חד"ש לכנסת

עופר כסיף, מועמדה היהודי של חד"ש לכנסת, נתבע על ידי ריקלין בשל דברים בוטים שכתב נגדו וסירב להתנצל עליהם

  • י"ג אדר ב' התשע"ט
ריקלין, תמונת ארכיון (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)ריקלין, תמונת ארכיון (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

איש התקשורת הימני שמעון ריקלין, המשמש כפרשן המדיני של ערוץ 20, הגיש תביעה דיבה נגד עופר כסיף, מועמדה של מפלגת חד"ש לכנסת. כך דווח היום (רביעי) ב"מעריב".

כסיף, דוקטור למדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים שנבחר להחליף את דב חנין בתפקיד הנציג היהודי של חד"ש, ידוע בהתבטאויותיו הקיצוניות והבוטות נגד אישי ציבור, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד. התביעה שהגיש ריקלין באה בעקבות דברים שכתב כסיף בטוויטר באוגוסט 2018, בתגובה ל"ציוץ" של ריקלין בו קרא להפעיל יד קשה נגד רצועת עזה. "במיוחד עכשיו הגיע הזמן להפסיק לאחל שקט בדרום", כתב איש התקשורת. "אם הם ממשיכים לירות עלינו צריך לאחל להם חורבן והרס. שיראו שבעל הבית השתגע. שפעם אחת הם אלו שבאמת שיתחננו לשקט". כסיף הגיב על כך במילים בוטות שהכתב אינו סובלן, כשבין היתר כינה את ריקלין "נאצי", תואר בו הוא נוהג להשתמש לא אחת כלפי אישי ציבור.

ריקלין גילה רק לאחרונה את הדברים שכתב כסיף, ואיים להגיש נגדו תביעה אם הפוליטיקאי לעתיד לא יתנצל בפניו. משההתנצלות בוששה לבוא, מימש ריקלין את איומו. בכתב התביעה, שהוגש מטעמו על ידי עורכת הדין אושרת לוי, נדרש כסיף לשלם 140 אלף שקלים, בשל ביזוי זכרה של השואה והשמצתו של ריקלין.

כזכור, ועדת הבחירות המרכזית פסלה בתחילת החודש את מועמדותו של כסיף, אך בג"ץ הפך את ההחלטה והכשיר את התמודדותו. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע את דעתו בפני בג"ץ כי אין לפסול את כסיף, מאחר ולדבריו לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת זאת.

בחודש שעבר הגיש עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, תביעת לשון הרע נגד המשורר יצחק לאור בסך של כ- 140 אלף שקלים. התביעה הוגשה בעקבות פוסט שפרסם לאור בפייסבוק, בו כינה את סגל "א. היטלר". "הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשיגרה", כתב סגל בחשבון הטוויטר שלו, "כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים".

תגיות:בחירות 2019חד"ששמעון ריקלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה