חדשות בארץ

ועדת הבחירות פסלה את רע"מ-בל"ד ואת מועמדותו של עופר כסיף

מועמדותו של עופר כסיף, הנציג היהודי של מפלגת חד"ש, נפסלה ברוב של 15 חברים בוועדה מול 10. ריצתה לכנסת של רע"מ-בל"ד נפסלה ברוב של 17 תומכים לעומת 10 מתנגדים. ההחלטה הסופית בשתי הפסילות תעבור להכרעת בג"ץ

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
עופר כסיף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)עופר כסיף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית החליטה הערב (רביעי) ברוב קולות לפסול את מועמדותו לכנסת של עופר כסיף, נציג מפלגת חד"ש שהוצב במקום ה- 5 ברשימה המשותפת לה ולמפלגת תע"ל. בהצבעה נוספת החליטה הוועדה לפסול את ריצתה לכנסת של רשימת רע"מ-בל"ד. ריצתה של רשימת חד"ש-תע"ל אושרה ברוב של 15 מול 12. ההכרעה הסופית לגבי פסילתם של כסיף ורע"מ-בל"ד תעבור להכרעת בג"ץ.

כסיף, דוקטור למדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים שנבחר להחליף את דב חנין בתפקיד הנציג היהודי של חד"ש, ידוע בהתבטאויותיו הקיצוניות והבוטות נגד אישי ציבור, ביניהם שרת המשפטים איילת שקד וראש הממשלה בנימין נתניהו. את העתירה לפסילתו הגישו מפלגות עוצמה יהודית וישראל ביתנו. ההחלטה לפסול את כסיף התקבלה בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שקבע בחוות דעת שהגיש לוועדה כי לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת את הפסילה. 15 חברים בוועדה הצביעו בעד הפסילה ו- 10 התנגדו.

כסיף אמר בתגובה לפסילתו: "אישור הצעת פסילתי בוועדת הבחירות, ובניגוד להמלצת היועמ"ש, מוכיח כי את חברי הוועדה מנחה פוליטיקה מפלה ומדירה. אעתור לבג"ץ ואמשיך במאבק נגד הכיבוש והאפליה ולמען ישראל צודקת, דמוקרטית ושוויונית".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסרה התגובה הבאה: "השכל הישר ניצח בוועדת הבחירות. אין מקום לאדם השולל את אופיה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי. אנו מקווים שבית המשפט העליון יבין את הדברים, וילמד את כסיף כי אין מקומו בפרלמנט הישראלי, אלא לכל היותר בפרלמנט הסורי".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי שאומר שהרמטכ"ל הוא פושע מלחמה ושמדינת ישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה אסור שישב בכנסת, מקומו יחד עם שאר תומכי הטרור בכנסת בפרלמנט של חמאס ברצועה או במג'לס בטהרן. מצפה שבג"ץ לא יתערב בהחלטה".

העתירה לפסילתה של רע"מ-בל"ד הוגשה על ידי הליכוד ועוצמה יהודית, בנימוק כי בל"ד תומכת בטרור ושוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. החלטת הפסילה התקבלה ברוב של 17 תומכים לעומת 10 מתנגדים. גם במקרה זה, ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של מנדלבליט, שהתנגד לפסילת המפלגות הערביות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אושרה הצעת הליכוד לפסול את בל״ד מריצה לכנסת. מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל".

מוקדם יותר היום דחתה ועדת הבחירות ברוב דחוק את העתירות שהגישו התנועה הרפורמית, יו"ר מרצ תמר זנדברג וחברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) לפסילת מועמדותם של נציגי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר. 16 חברים הצביעו נגד בקשת הפסילה ו- 15 תמכו בה. מועמדותו של בן ארי אושרה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שקרא שלא לאפשר את ריצתו לכנסת, וזאת בעילה של הסתה לגזענות. זנדברג ושפיר הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד החלטת הוועדה.

ובתוך כך, בחדשות 13 דווח הערב כי במשטרה ובפרקליטות החלו לבחון בימים האחרונים את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד בן ארי, וזאת בשל התבטאויותיו המהוות לכאורה הסתה לגזענות. בעוצמה יהודית הגיבו כי "התנהלות הפרקליטות, ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש מנדלבליט, היא המשך ישיר להתנהלותם בשאלת הפסילה של חברי עוצמה יהודית. הניסיון של ניצן ומנדלבליט להשפיע על הליך הבחירות בישראל ולהשחיר את דמותו של ד"ר בן ארי הוא ניסיון חמור שיש לדחות אותו על הסף. עושה רושם שהפרקליטות מנסה שוב לגרום לפסילתו של ד"ר בן ארי בכלים פסולים".

תגיות:בחירות 2019חד"שבל"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה