חדשות בארץ

העיתונאי עמית סגל הגיש תביעת לשון הרע נגד יצחק לאור

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 תבע את המשורר יצחק לאור בעקבות פוסט בפייסבוק בו כינה אותו "א. היטלר". יו"ר מפלגת בל"ד, אמטאנס שחאדה, הגיש תלונה נגד סגל על שהגדיר את המפלגה הערבית כ"ארגון תומך טרור במימון מפלגות"

סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיש היום (שני) תביעת לשון הרע נגד המשורר יצחק לאור, וזאת בעקבות פוסט שפרסם לאור בפייסבוק בו כינה את סגל "א. היטלר".

סגל מסר על הגשת התביעה בחשבון הטוויטר שלו: "הגשתי הבוקר לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע על סך 140,059 ש״ח נגד בכיר 'הארץ' עד לאחרונה, יצחק לאור, שכינה אותי שלשום בפייסבוק 'א. היטלר'. ‏הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשיגרה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים".

לאור – פובליציסט לשעבר בעיתון "הארץ", שיצא בשנה שעברה לגמלאות –  ידוע כפעיל שמאל קיצוני וכמי שישב בכלא צבאי בתחילת שנות ה- 70 בשל סירובו לשרת ביהודה ושומרון. הוא פרסם בפוסט שלו ארבע תמונות של סגל עם כיתוב שמו המקוצר של הצורר הנאצי. את הפוסט המקומם הוא הפיץ באופן מוגבל עבור חבריו והסיר אותו כעבור מספר שעות, אך צילום מסך דלף לרשת וחולל סערה.

פרסום הפוסט הצטרף לשורה של כותבים שתקפו בימים האחרונים את סגל מעל דפי "הארץ", וזאת לאחר שסגל הביע את עמדתו לפיה אין פסול בריצתה של מפלגת עוצמה יהודית לכנסת במסגרת הסכם הבלוק הטכני עליו חתמה עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בטור שפרסם בסוף השבוע בעיתון "ידיעות אחרונות" יצא סגל נגד אנשי מחנה השמאל - "אבירי המוסר הכפול", כלשונו - שתקפו את ראש הממשלה נתניהו על שדחף לכינונו של הבלוק הטכני. לדבריו, מחנה השמאל לא בחל בעשרים השנים האחרונות בתמיכה במפלגות הערביות הקיצוניות, ביניהן מפלגת בל"ד, אותה הגדיר סגל כ"ארגון תומך טרור במימון מפלגות". סגל חזר על דבריו אלו בשידור חי בחדשות 12.

התבטאות זו של סגל הביאה היום את יו"ר בל"ד, אמטאנס שחאדה, להגיש לעיתון "ידיעות אחרונות" ולחדשות 12 תלונה נגדו. הוא טען כי התבטאויותיו של סגל חוצות את גבולות חופש הביטוי והעיתונות: "אמירות אלה קוראות לדה-לגיטימציה של מפלגת בל"ד – בעלת מצע דמוקרטי הקוראת למדינת כל אזרחיה – מסיתות נגדה ופוגעות בשמה הטוב, ואסורות לפי חוק איסור לשון הרע". שחאדה הוסיף כי "מפלגת בל"ד רואה כי בצלה של העוינות וההסתה הגלויות כנגד החברה הערבית בכלל ונגד מפלגת בל"ד בפרט, אמירה כמו 'ארגון טרור' עלולה לעודד אלימות כלפי הנהלת המפלגה ותומכיה, ולכן ההסתה של סגל אינה רק הוצאת דיבה אסורה אלא גם מסוכנת ביותר".

תגיות:לשון הרעהארץעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה