חדשות בארץ

מקום שלישי ברשימת חד"ש לכנסת – סרבן הגיוס הראשון באינתיפאדה הראשונה

עופר כסיף, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, נבחר למחליפו של דב חנין ברשימת חד"ש. כסיף ישב בכלא ארבע פעמים על סירובו לשרת כחייל ביהודה ושומרון

עופר כסיף, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)עופר כסיף, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת חד"ש בחרה שלשום (שישי) את רשימת מועמדיה לכנסת ה- 21.

בבחירות – שהתקיימו בכינוס של מועצת המפלגה בשפרעם – נבחר שוב חבר הכנסת איימן עודה לעמוד בראש הרשימה. במקום השני נבחרה חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן. ואילו במקום השלישי, על תקן הנציג היהודי, נבחר עופר כסיף במקומו של דב חנין, שהודיע כי לא יציג את מועמדותו לכנסת הבאה. חבר הכנסת יוסף ג'בארין נבחר למועמד הרביעי.

כסיף – דוקטור למדעי המדינה, המלמד באוניברסיטה העברית בירושלים – הינו דמות ידועה בחוגי השמאל הרדיקלי. אחד הפרטים הבולטים בקורות החיים שלו, בו הוא מתגאה ביותר, הוא היותו סרבן הגיוס הראשון באינתיפאדה הראשונה, שפרצה ב- 1987. כסיף ישב ארבע פעמים בכלא על סרבנותו זו. בנאומו במועצת חד"ש לאחר בחירתו למועמד, אמר כסיף: "אני יודע שיש לא מעט שאומרים עלי שאני קיצוני. אני גאה להיות קיצוני אם קיצוניות משמעה להיות סרבן שטחים. מי שקיצוני זו החברה הישראלית – לא אנחנו".

מחליפו העתידי של חנין בכנסת זכור גם כמי שלפני 4 שנים גידף בחריפות את שרת המשפטים איילת שקד, בביטוי שאם יחזור עליו מעל בימת הכנסת הוא צפוי להרחקה ארוכה. שקד הגיבה אמש על בחירתו של כסיף: "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב".

מועמדי חד"ש לכנסת ישובצו ברשימה המשותפת, בה חברות גם מפלגות רע"מ ובל"ד. ועידת בל"ד התכנסה אתמול בנצרת עילית לבחור את מועמדיה לכנסת. הוועידה נפתחה בשירת ההמנון הפלסטיני – "מאוטני" (מולדתי), ויו"ר המפלגה ג'מאל זחאלקה הבהיר בנאומו כי בל"ד אינה חלק מהשמאל הישראלי אלא "חלק בלתי נפרד מהתנועה הלאומית הפלסטינית".

רשימת מועמדי בל"ד עברה מתיחת פנים, וזאת לאחר שזחאלקה וחנין זועבי הודיעו כי לא יציגו את מועמדותם לכנסת הבאה, ובעקבות כניסתו לכלא של חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס לאחר שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. לראשות הרשימה נבחר מזכ"ל בל"ד, מטאנס שחאדה. בראיון הבוקר לרדיו "גלי ישראל", סירב שחאדה להגדיר את החמאס והחיזבאללה כארגוני טרור, והביע את דרישת המפלגה לשיוויון זכויות מלא במסגרת של 'מדינת כל אזרחיה'.

תגיות:חד"שבל"דבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה