פרשת ויקרא

פרשת ויקרא כפי שלא היכרנו מעולם: בואו להכיר את העומקים המופלאים שבפרשת ויקרא

בפרשת ויקרא יש סודות עמוקים ששופכים אור על החיים של כל אחד ואחד מאיתנו ושל עם ישראל בכלל. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת ויקרא המופלאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ליקטנו עבורכם מקבץ הרצאות נבחרות בנוגע לפרשת ויקרא ולתובנות העולות ממנה. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם על פרשת ויקרא, כולל כל מה שלא סיפרה לנו הגננת.

מגלים מחדש את פרשת ויקרא עם הרב זמיר כהן. צפו:

 

בית המקדש מכפר על עוונותיהם של ישראל, מכח הקרבנות. כיצד איפוא חרב לבסוף הבית?? מדוע רגם הפריץ את האיכר בפירות שהביא לו כתשורה? חז"ל אומרים אשרי הדור שהנשיא חוטא ומביא קרבן לכפרה – מה כל כך טוב בזה? ומדוע הלקה הרב טולדנו את עצמו לאחר שחינך את בנו? צפו בדברי הרב בועז שלום:

 

קריאת פרשת ויקרא בטעמים עם הרב יהוידע בוטא:

 

מה אשמים בעלי החיים בחטאו של האדם שבגללו הוא צריך להביא מהם קרבן? כיצד ניתן להביא קורבן גם בימינו? ומה מיוחד בקרבן שלמים שהוא חביב כל כך לפני הקב"ה? הרב ברוך רוזנבלום חושף את כוחם המיוחד של הקורבנות:

 

מדוע שמים מלח על כל הקורבנות? איך מתאונה יצאה ברכה גדולה? איזו ישיבה הצליחה יותר מישיבות שהיו יותר טובות ממנה, ומדוע? צפו בשיעורו של הרב גואל אלקריף:

 

האם המתירנות מסוכנת לחברה? מה תפקידה של הבושה בחיינו? למה היורדים מהארץ כבר לא מתביישים, ומה הקשר בין קרבנות לחברה מתוקנת? הרב אהרון לוי על פרשת ויקרא:

 

בראש פרשת השבוע כתובה המילה "ויקרא", והאות אל"ף היא אל"ף זעירא. אות קטנה זו רומזת לענוותנותו של משה רבנו, שלמרות כל מעלותיו הנשגבות היה עניו מכל האדם. אין זו האל"ף החריגה היחידה בתורה. בדברי-הימים, האל"ף של המילה "אדם" (האמורה על אדם הראשון), והיא אל"ף רבתי. היא מציינת את מעלותיו העצומות של אדם הראשון, יציר כפיו של הקב"ה, ואת העובדה שהכיר במעלת עצמו. הרב עודד קרבצ'יק מסביר כיצד שילוב בין הענווה האישית לרוממות האישית מייצר את מיקסום הפוטנציאל האישי. צפו:

 

האם יש תחליף בזמננו להקרבת קורבנות? למה השטן התגרה באיוב? אלו סגולות יש נגד מחשבות זרות? ומהם שבעת השמות של יצר הרע? הרב ברוך רוזנבלום בשיעור על פרשת ויקרא:

 

מה הגבול בין גאוה לענוה? מה הקשר בין משה רבנו לבין סלפי עם אדם מפורסם? כך נהפוך את העולם לטוב יותר. צפו בדבריו של איתיאל גולדויכט:

 

האם כל תפילה שלך נענית? איך השם סופר את התפילות שלך? הרבנית חגית שירה בשיעור מחזק במיוחד על הכוח העצום שיש בתפילה בכל זמן ועת. צפו:

 

זה קרה ב – 13 ליולי 1977. ארבעה ברקים פגעו בו זמנית במקורות החשמל של העיר ניו יורק ובעקבותיהם קרסה מערכת החשמל של העיר. ניו יורק שהפכה סמל למירוץ החיים האינסופי עצרה מלכת. לקריאת דברי הרב אהרן לוי, לחצו כאן. 

הקב"ה מחליט לקרוא למשה טרם שהוא פותח בשיחה עמו. הכהן הגדול נדרש אף הוא להראות נוכחות טרם ייכנס למקום הקדוש ביותר. מה אנחנו למדים מכך לחיי היום יום? לקריאה, לחצו כאן. 

אנו נוטים לראות באנשים האוספים צדקה עבור אחרים וגובים על כך אחוזים דבר לא הגון. מפרשתנו אנו למדים פרט מעניין בנידון. לקריאה, לחצו כאן. 

הטנקים של הפלוגה נכנסו למארב מצרי. הרגשנו שהגיהנום נפער תחתינו. המפקד צעק בקשר: "מי יודע איך מתפללים?" היה שקט – למרבה הבושה, לא ידענו להתפלל. לקריאה, לחצו כאן. 

ה' יתברך אינו חפץ בעולות וזבחים, "הַחֵפֶץ לה' בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים" (שמואל א' ט"ו, כ"ב), אלא שנעשה את רצונו ונקרב את לבבות עם בני ישראל לחסות תחת כנפי השכינה ולשמוע בקול ה'. לקריאה, לחצו כאן. 

האם מספיק פשוט להביא קרבן לבית המקדש? עיקר הקרבנות הוא בעבודה שבלב, כאשר האדם מגיע מתוך לב נשבר. רק אז שועה הקב"ה אל מנחתו. לקריאה, לחצו כאן. 

עלינו להבין, מדוע המזבח מוריד דמעות על זוג שנישואיו כשלו והקשר ביניהם פסק? מה הקשר בין גירושין למזבח? לקריאה, לחצו כאן. 

 

הפטרת פרשת ויקרא

הפטרת פרשת ויקרא נקראת בספר ישעיהו, מפרק מג פסוק כא, עד פרק מד פסוק כג. לקריאת ההפטרה, לחצו כאן.

ללימוד פרשת ויקרא עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן. 

למדרש רבה על פרשת ויקרא, לחצו כאן. 

עשרות מאמרים וסרטונים מושקעים מחכים לכם במדור פרשת ויקרא. לכניסה למדור, לחצו כאן.  

תגיות:פרשת השבועפרשת ויקרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה