חדשות בארץ

דיווח: אבו מאזן מעדיף את גנץ בראשות הממשלה

בכירים בלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית סבורים כי ניתן יהיה למנף את חוסר ניסיונו הפוליטי של יו"ר כחול לבן כדי לצבור הישגים דיפלומטיים מבחינה בינלאומית

המוקאטעה ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)המוקאטעה ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברשות הפלסטינית ממתינים לתוצאות הבחירות בישראל, ומעדיפים לראות את בני גנץ מכהן בראשות הממשלה הבאה. כך דיווח הבוקר (שני) "ישראל היום".

על פי הידיעה, המתבססת על מקורות בכירים במוקאטעה ברמאללה, מבחינת הרשות הפלסטינית אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד. עם זאת, הנהגת הרשות בראשותו של אבו מאזן סבורה כי מבחינתה יש עדיפות לממשלה בראשות גנץ על פני המשך כהונתו של בנימין נתניהו. למסקנה זו הגיעו בכירי הרשות בהערכת מצב שהתקיימה לאחרונה בלשכת הראיס הפלסטיני.

על פי הבכירים ששוחחו עם "ישראל היום", הציפיה לעלייתו של גנץ לשלטון נובעת מהטינה העזה במסדרונות המוקאטעה לנתניהו ולממשלתו. לכך יש להוסיף את ההנחה הפלסטינית, כי ניתן יהיה למנף את חוסר הניסיון הפוליטי של גנץ ושל סביבתו הקרובה כדי לצבור הישגים דיפלומטיים מבחינה בינלאומית.

פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, חיזק הבוקר את ההערכות כי ברשות הפלסטינית מקווים לראות את גנץ בשלטון. בראיון לשרון גל ברדיו "גלי ישראל", אמר יחזקאלי כי "כל דבר עדיף לאנשי הרשות מאשר נתניהו. שים את עצמך במקומו של אבו מאזן. מה עדיף? כל דבר במקום נתניהו".

יחזקאלי הסביר כי העדפה זו אינה קשורה אך ורק לחוסר ניסיונו של גנץ. לדבריו, "התפיסה המסורתית ברמאללה אומרת שמהשמאל ניתן לקחת סוג של יחס טוב ותקשורת טובה, למרות שגם הימין נתן שטחים. במצב בו הרשות הפלסטינית נמצאת, עדיף לה כרגע שלטון שמדבר איתם".

כזכור, בחודש שעבר הגיבו ברשות הפלסטינית בחיוב על דבריו של גנץ, בראיון ל"ידיעות אחרונות", בהם אמר כי אינו מעוניין לשלוט על עם אחר ולא דחה על הסף את האפשרות לפינוי עתידי של יישובים ביהודה ושומרון. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "זה מעודד, אם הוא יצליח וידבק בעמדה זו". יצוין כי מצע כחול לבן שפורסם בשבוע שעבר כולל התחייבות שלא לבצע התנתקות חד-צדדית ביהודה ושומרון, והמילה "מדינה פלסטינית" אינה מוזכרת בו. חבר הכנסת עופר שלח, מועמד כחול לבן לכנסת מטעם יש עתיד, הבהיר עם זאת כי התהליך המדיני עם הפלסטינים אותו תקדם כחול לבן לקדם, אם וכאשר תרכיב את הממשלה הבאה, יסתיים בהקמתה של מדינה פלסטינית.

תגיות:אבו מאזןבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה