חדשות בארץ

עופר שלח: כחול לבן תוביל להקמת מדינה פלסטינית

מועמדה של כחול לבן לכנסת אמר כי מפלגתו תוביל להיפרדות מהפלסטינים שתסתיים בהקמת מדינה פלסטינית. הוא התחמק מלענות לשאלה האם במסגרת התהליך יפונו יישובים ביהודה ושומרון

שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד), מועמדה לכנסת של מפלגת כחול לבן, סיפק הבוקר (חמישי) הסברים על מצע מפלגתו, שפורסם אתמול.

בראיון לגלי צה"ל, אמר שלח כי אין ספק שהתהליך המדיני עם הפלסטינים – אותו עומדת כחול לבן לקדם, אם וכאשר תזכה בבחירות ותרכיב את הממשלה הבאה – יסתיים בהקמתה של מדינה פלסטינית.

"בדיוק כמו במצע יש עתיד, כחול לבן הולכת להוביל לתהליך אזורי, שהוא ניצול של הזדמנות היסטורית שנמצאת בפנינו", אמר שלח, שהיה בין מנסחי המצע. "התהליך האזורי יעסוק במקומה של ישראל במזרח התיכון, יחלץ את תהליך ההיפרדות מהפלסטינים מהמבוי הסתום בו הוא נמצא ויקדם אותו להיפרדות מהפלסטינים, שתוביל בסופו של דבר לשתי מדינות. אין דרך אחרת להיפרדות מהפלסטינים".

שלח הדגיש כי "ועידה אזורית היא בשורה מאוד גדולה. לנגד עינינו כבר 8 שנים נפרשת הזדמנות היסטורית. היא מוחמצת על ידי בנימין נתניהו, ומביאה אותנו למציאות משפילה בעזה ולכך שתהליך ההיפרדות עם הפלסטינים נתקע לחלוטין". הוא ציין כי בכחול לבן יש "הרבה מאוד דעות והרבה מאוד חילוקי דעות, וזה בסדר גמור", אולם "כחול לבן, בהיותה מפלגה המתמודדת על השלטון, מתמקדת בדברים שהיא הולכת לעשות. אם אני צריך לטובת אחדות הפעולה של כחול לבן לוותר על שתי המילים של מדינה פלסטינית – אוותר עליהן. אבל מאחורי אחדות הפעולה הזו עומדת כל כחול לבן".

למרות גילוי הלב בסוגיית הקמתה של מדינה פלסטינית, שלח התחמק מלהשיב לשאלה האם לדעתו בסוף התהליך יפונו יישובים ביהודה ושומרון: "אני לא אכנס לפרטים. זה מין עיסוק מגוחך בעיניי". לדבריו, לא מדובר בשאלה מעשית: "מצע כחול לבן עוסק במה היא הולכת לעשות. אני לא כותב עכשיו מאמרים לעיתון. השאלה הפרקטית היא מה תעשה כחול לבן מהרגע שתתפוס את השלטון. המסר הכללי של המצע הוא שבניגוד למה שנעשה כאן הרבה מאוד שנים, אנחנו אומרים לכם באילו פעולות אנחנו הולכים לנקוט".

תגיות:עופר שלחבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה