חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית: דבריו של גנץ מעודדים

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הגיב על דבריו של יו"ר חוסן לישראל בראיון לידיעות אחרונות, בהם לא שלל את האפשרות לפינוי עתידי של יישובים ביהודה ושומרון: "זה מעודד, אם הוא ידבק בעמדה זו"

"מעודד": אבו רודיינה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)"מעודד": אבו רודיינה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ברשות הפלסטינית הגיבו בחיוב על דבריו של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, לעיתון "ידיעות אחרונות" בהם אמר כי אינו מעוניין לשלוט על עם אחר ולא דחה על הסף את האפשרות לפינוי עתידי של יישובים ביהודה ושומרון. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "זה מעודד, אם הוא יצליח וידבק בעמדה זו".

בראיון, שיפורסם מחרתיים במלואו, נשאל גנץ מה דעתו ביחס להסכם אוסלו ולתוכנית ההתנתקות. הוא השיב כי "השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית. היא צריכה להבטיח את מדינת ישראל מבחינת הביטחון שלה. עכשיו יש פה את שאלת האינטרס. אנחנו – וגם ביבי אמר את זה בנאום בר-אילן – לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה אנחנו לא מקיימים שליטה על אנשים אחרים".

גנץ נשאל בהמשך האם הוא בעד יישום מהלך דומה לתוכנית ההתנתקות. על כך השיב כי "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע". בתשובה לשאלה האם הוא לא מצטער על עקירת היישובים, אמר גנץ: "זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

בימין תקפו את גנץ על דבריו. במפלגת הימין החדש הגיבו: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד-צדדית מיהודה ושומרון". מהליכוד נמסרה התגובה הבאה: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

היו"ר החדש של מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, תושב גוש קטיף שנעקר מביתו בעקבות תוכנית ההתנתקות, הגיב אף הוא על הדברים: "גנץ ידידי, אני הייתי שם, ביתי נהרס ונעקרתי ממקומי. ההתנתקות קרעה את העם. ההתנתקות קרעה אותי. חזור בך מדבריך – אסור שתהיה התנתקות נוספת".

בעקבות פרסום הקטעים מהראיון עם גנץ והתגובות הסוערות מימין, הוציאה מפלגת "חוסן לישראל" הבוקר את הודעת ההבהרה הבאה: "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד-צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים שבראיון התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה