חדשות יהדות

משפחות ההרוגות בתאונת האוטובוס המחרידה במסר מצמרר להנהלת חברת ’קווים’

חברי הנהלת 'קוים' נכנסו מהוססים אל בית משפחות גוטמן-מנדלסון, כשפניהם עצובות ונכאות. לתדהמתם, מיד כשנכנסו, קם האלמן הצעיר, ר' הלל גוטמן, ואמר את הדברים הבאים

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
זירת התאונה (צילום: פלאש 90)זירת התאונה (צילום: פלאש 90)
אא

התאונה הקשה בקו 304 החרידה את עם ישראל. האופן בו קיבלו עליהם האבלים את הדין נגעה בלבבות. עם ישראל עמד נדהם לנוכח גבורת-הנפש של בעל צעיר, שמקבל עליו את עובדת היותו אלמן מטופל בתינוק רך, באהבה מתוך אמונה בבורא. כשהציבור נוכח בהורים שכולים שמצדיקים עליהם את הדין ללא שאלות וטרוניות – זהו קידוש השם גדול ועצום. זוהי הוכחה לכך שגם בדור שלנו ניתן להגיע לדרגה כה גבוהה של אמונה תמימה.

ביטוי מרהיב נוסף לאמונה השלימה המפעמת בליבן של משפחות רוזן וגוטמן היה כאשר הנהלת חברת 'קווים' הגיעה לנחם את המשפחות, ולהביע השתתפות בצער על האסון הנורא, בו נהרגו רוחמה ורחל בתאונת הדרכים המחרידה.

חברי הנהלת 'קוים' נכנסו מהוססים אל בית משפחות גוטמן-מנדלסון, כשפניהם עצובות ונכאות. לתדהמתם, מיד כשנכנסו, קם האלמן, ר' הלל גוטמן, ואמר לפני כל הנוכחים: "אני רוצה להודיע לכם שאף אחד כאן במשפחה אינו תולה את האשמה בכם, ולא בנהגים, ולא באף אחד אחר. האסון ניחת עלינו מן השמים, ואנחנו כמאמינים בני מאמינים יודעים שכל מה שעושה הקב"ה, לטובה הוא עושה, ואין לנו כל טענות על אף אחד".

חברת ’קוים’ (צילום: פלאש 90)חברת ’קוים’ (צילום: פלאש 90)

חברי ההנהלה נדהמו למשמע הדברים, כיוון שהם ציפו לקבלת פנים זועמת וכאובה. חברי ההנהלה סיפרו לאלמן ולהורים השכולים שנהג האוטובוס יושב בביתו כשהוא מר-נפש, והוא לא מסוגל אפילו לאכול או לשתות.

כאשר שמע זאת האלמן, ביקש מיד מההנהלה שתשלח את הנהג אליו, לבית האבלים, "אנחנו כבר נעודד אותו, ונאמר לו שהכל התגלגל מן השמים", אמר, "בוודאי שכל אחד צריך לעשות תשובה על מה שקרה, אבל לא באמצעות האשמה-עצמית, אלא בהתקרבות אל השם יתברך".

היועץ החרדי של חברת 'קווים', הרב משה יעקבזון, ציין כי חברי הנהלת החברה התרשמו עמוקות מהצורה שבהם לוקחים יהודים מאמינים את האסונות הניחתים עליהם.

חברי ההנהלה ציינו שגם במהלך הלוויה הגדולה שנערכה במודיעין עילית, הם חששו שהקהל יבוא אליהם בטענות, אך לא כך היה. "זה פשוט בבחינת הבלתי ייאמן", אמרו חברי ההנהלה, וציינו שעוד לא נתקלו במחזה שכזה, שבו אסון נורא מביא את הציבור עצמו לחשבון נפש.

גם בביקור התנחומין אצל משפחת רוזן, סיפר המנכ"ל על מצב-רוחו העגום של הנהג היושב בביתו כשהוא מר-נפש. כשאביה של רוחמה רוזן ז"ל, הרב קלמן, שמע את הדברים, הוא נחרד אל ליבו. "היה זה נראה כאילו אסון נוסף ניחת על אביה של הנערה. כלומר, לא די שהיא עצמה נהרגה, אלא גם הנהג אינו מוצא מנוח לנפשו. אני המום מעצם המחשבה הזו, איך יהודי חרדי דואג לכל יהודי באשר-הוא, וכשהוא שומע שהנהג נמצא במצב לא טוב, הוא – האב השכול - אינו מתחשב בכך שילדתו איננה בחיים, אלא כואב ואכפת לו על כך שהנהג מרגיש לא טוב... איפה אפשר לשמוע דברים כאלה?", אמר מנכ"ל חברת 'קווים' בעיניים דומעות.

לפני מספר שנים התרחש סיפור דומה, כאשר הסב השכול קרא לשופטים: "אני מבקש שלא תענישו את הנהג שהרג את הנכד שלי". צפו:

תגיות:אוטובוסאסון 304

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה