נטורופתיה ורפואה טבעית

איך נתמיד באכילה בריאה לאורך זמן?

אם אתם רוצים לאכול בריא לאורך זמן, המצרכים החשובים ביותר הנחוצים לכם הם תכנון, סדר וארגון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש פתרונות רבים שיכולים לעזור לנו להתמיד באכילה בריאה ולשמור על התוצאות של הורדה במשקל ומניעת מחלות לאורך זמן. מהם?

תכנון. מניעה וחשיבה מוקדמת היא חוק יסוד ביהדות, על מנת שנוכל לעבוד אותו יתברך בשמחה ובטוב לבב. אם אתם מהטיפוסים שקשה להם לתכנן מראש והכל בדקה ה-90, כאן תצטרכו להשקיע בעבודת המידות. חשוב לתכנן ביום שישי או במוצ"ש מה המשפחה תאכל בתחילת השבוע. אם במשפחתכם נשאר תמיד אוכל משבת – משימה זו עוברת ליום ראשון. כמו כן, חשוב לתכנן ביום ראשון את המשך השבוע.  ביום שישי אני נוהגת, בדרך כלל, להכין כמות גדולה של מרק ירקות עם עוף, וגם אם נגמר העוף – יש מרק טעים ליום ראשון. ביום שני ניתן לטחון את המרק במטחנה ידנית, והרי לכם גיוון.

ביום ראשון חשוב לתכנן לשאר הימים. אם אני רוצה מרק קטניות ודגנים להמשך השבוע או תבשיל שכזה, חשוב להשרות את הקטניות ממוצ"ש (ולמהדרין - להתחיל תהליך הנבטה ביום ראשון), כך שבהמשך השבוע נבשלם (אף ניתן להקפיאם מושרים או מונבטים לימים אחרים). תמיד אפשר להוסיף סלט לצד התבשילים האלה, והרי לכם סעודה משביעה ובריאה.

ארגון. חשוב מאוד להתארגן מראש בעניין הקניות של המצרכים. אם תתקעו בלי מצרכי יסוד בביתכם, כמו דגנים, קטניות, ירקות, פירות, ביצים, דגים וכו' – תמיד תצטרכו למצוא כוחות נפש לערוך קניות ולבשל באותו יום. 2 פעולות אלה יחדיו לא פשוטות בעידן כזה של עיסוקים רבים. לכן אני ממליצה שתמיד יהיו בארון מצרכים יבשים של קטניות ודגנים, ובמקרר – פירות, שקדים, אגוזים, ירקות שורש וירוקים למיניהם.  כך תמיד אפשר להעמיד סיר מרק או תבשיל, או לנשנש פירות עם שקדים (ארוחה מלאה בה כלולים כל אבות המזון).

ידע הוא כוח. אין ספק שידע הוא כוח אדיר לשינוי. כשחזרתי בתשובה בזכות סמינר ערכים וארגון הידברות, קיבלתי המון ידע, וזה נתן לי כוח לשינוי באורחות חיי. כמו כן, הקפתי את עצמי באנשים בסגנון זה, ותמיד היה עם מי לחלוק קשיים, חוויות ועוד. גם האכילה בדור הזה, אצל רבים מאתנו, זקוקה לשיפור ול"חזרה בתשובה". על כן עלינו להקיף את עצמנו באנשים בריאים. חשוב גם להכיר מתכונים חדשים, מזונות חדשים, סדנאות לאכילה נכונה ובריאה וכו'.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:אכילה נכונהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה