נטורופתיה ורפואה טבעית

את מה אנחנו מנקים? ניקוי רעלים

למה צריך לעשות ניקוי רעלים, מתי כדאי לעשות אותו, והכי חשוב: איך עושים את זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרעלים שמגיעים לגופנו הם למעשה כל חומר שמפריע לתפקוד תקין של הגוף. כאשר חומר מסוים נשאר זמן רב בגוף, הוא יכול לגרום לנו לנזק.

המטבוליזם (חילוף החומרים) בגוף הוא טבעי. הגוף מייצר רעלים וחומרי פסולת שהוא יודע לפנות – מערכות פינוי פסולת עובדות טוב עם חומרים שהגוף מכיר ויודע לפרק. זהו תהליך טבעי שמתקיים רק במזון שמגיע מהטבע.

לעיתים נכנסים לגוף רעלים שקשה לו לפרק – חומרים שהגוף לא מכיר, כמו חומרים משמרים, שמנים מזוככים ומוקשים, צבעי מאכל, חומרי הדברה ועוד, שנכנסים לא רק מהמזון, אלא גם ממוצרי קוסמטיקה, מאריזות מזון, מהאוויר ומהמים שאנו שותים.

הגוף יכול למנוע מחלה כאשר הוא מצליח לפרק ולפנות חומרי פסולת שהצטברו בתאים ע"י מערכת העיכול, הכבד, העור, השתן ומערכת הלימפה. יש לגוף מנגנונים לנטרול רעלים וסילוקם. הבעיה מתעוררת כאשר קצב הנטרול והניקוי לא מספיק להדביק את קצב החדירה של הרעלים החדשים.

כשהגוף לא מצליח להתנקות, הוא אוגר רעילות ברקמות השומן. לאורך זמן, זה עלול לגרום לכאבי ראש, עייפות, פריחות, דלקות מפרקים, קשיי ריכוז ועוד מחלות כרוניות ל"ע.

 

כל מחלה היא הצטברות של רעלים

כדי להתחיל בניקוי - צריך הכנה. ללא הכנה, אנו עלולים לגרום לנזק.

במידה ושחרור הרעלים מהרקמות אל מחזור הדם מהיר מדי, הכבד לא יכול לעמוד בעומס. לכן יש להתכונן לניקוי בהדרגתיות. ללא הכנה מתאימה, אנחנו עלולים להזיק יותר מאשר להועיל.

הזמן הטוב ביותר לבצע ניקוי הוא באביב, כבר בתחילת חודש אדר. הדגש הוא צמצום חדירה של רעלים חדשים. יש להימנע ממזון מתועש, מאלכוהול, מקפאין וממזון מהחי.

מתחילים בהפחתת קלוריות, ויש לדאוג שהמזונות שאוכלים יכילו פחות רעלים. הניקוי מתבסס על מזון צמחי – עלים ירוקים, נבטים ומגוון גדול של ירקות.

טוב לעשות מידי פעם ניקוי יסודי, אבל ניקוי הרעלים היומי הוא משמעותי יותר. לכן הקפידו להימנע ממזון שלוש שעות לפני השינה, והטוב ביותר – כבר מרדת החשיכה. אכילה בשעות מאוחרות תגרום לגוף להתעסק בעיכול מזון, ולא תאפשר לו לסלק רעלים מתוכו.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

 

תגיות:ניקוי רעליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה