חדשות בארץ

שפטל: מתלבט אם להיענות להצעת עוצמה יהודית ולרוץ בראשה לכנסת

עורך הדין יורם שפטל ביקש מהציבור לסייע לו בהכרעה האם להיענות להצעתה של עוצמה יהודית. גורמים בבית היהודי פנו לליכוד ולימין החדש בהצעה לריצה משותפת של כל מפלגות הימין במסגרת בלוק טכני גדול

  • י"ד אדר א' התשע"ט
ירוצו יחד? שפטל ובן גביר (צילום: פלאש 90)ירוצו יחד? שפטל ובן גביר (צילום: פלאש 90)
אא

עורך הדין יורם שפטל, שקיבל הצעה ממפלגת עוצמה יהודית לעמוד בראש רשימתה במסגרת ריצה עצמאית לכנסת, מתלבט האם להיכנס לפוליטיקה. הוא ביקש הבוקר (שלישי) מהציבור לסייע לו בהכרעה באמצעות הצבעה בעמוד הפייסבוק שלו – האם לרוץ בכנסת או להישאר ברדיו 103FM, בו הוא משדר תוכנית יומית.

בראיון לאיילה חסון, עמיתתו לתחנת הרדיו, יצא שפטל בחריפות נגד הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שלדבריו מונעים את האיחוד הנדרש לדבריו כדי למנוע איבוד של בין 7 ל- 9 מנדטים לגוש הימין. הוא דחה את הטענות של אנשי מפלגות אלו להבדלים אידיאולוגיים ביניהם לבין עוצמה יהודית: "אף אחד לא מדבר על חתונה או משהו מעבר לבלוק טכני. ברור לגמרי שבערב הכרזת התוצאות כל אחד רשאי ללכת לדרכו".

"אם האיחוד הזה לא יתקיים", הוסיף שפטל, "חד-משמעית הרשימה המשותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי אחראית למצב שיכול להיות אסוני. אין לנו, למחנה הלאומי, 9-8 מושבים לאבד".

בתשובה לשאלה האם כעורך דין הוא מעוניין בתפקיד שר המשפטים בממשלה הבאה, השיב שפטל בסגנונו הידוע: "רק פוליטיקאי דה-לה-שמאטע מחלק את עור הדוב לפני שהוא ניצוד. אני בכלל לא נושא עיניי לשרות. אני נושא עיניי, אם בכלל, לדאוג שלא ילכו לאיבוד שבעה, שמונה, אולי תשעה, מושבים בכנסת למחנה הלאומי".

בכאן חדשות דיווחו הבוקר כי גורמים בבית היהודי פנו בהצעה לליכוד ולימין החדש, לפיה כל מפלגות הימין יחברו לבלוק טכני גדול וירוצו לכנסת ברשימה אחת בלבד. על פי ההצעה, לאחר הבחירות ייפרדו המפלגות כל אחת לדרכה. ההצעה נועדה, כך נראה, להקל את הלחץ הכבד שמפעיל ראש הממשלה בנימין נתניהו על הבית היהודי והאיחוד הלאומי לחבור לעוצמה יהודית ולמפלגת יחד של אלי ישי. אמש פורסם בחדשות 13, כי נתניהו שוחח בטלפון עם הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן והרב יהושע צוקרמן, רבו של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, וביקשם להפעיל את השפעתם כדי להביא לאיחוד בימין הדתי. הרב חיים סמוטריץ', אביו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', קיבל אף הוא שיחת טלפון דומה מראש הממשלה.

ובתוך כך, הימין החדש ממשיך להציג בהדרגה את מועמדיו לכנסת. לאחר שאתמול נחשפו שמותיהם של העיתונאי אלישיב רייכנר ומנהל אגף שורשים בארגון רבני צוהר, אורי שכטר, הודיעו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד על צירופו לרשימה של עמיחי שיקלי, מייסד מכינת "תבור" וראש המדרשה למנהיגות ציונית בגליל. מצטרף נוסף הוא רן בר-יושפט, דוקטורנט למשפטים וסמנכ"ל מחקר בפורום "קהלת", העוסק בייזום פרויקטים חברתיים ופעיל בתחום ההסברה הישראלית בחו"ל.

תגיות:יורם שפטלבחירות 2019עוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה