חדשות בארץ

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי הוזמנו לפגישה עם נתניהו אך סירבו להגיע

בליכוד קראו היום לבית היהודי ולאיחוד הלאומי "לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות"

  • י"ג אדר א' התשע"ט
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הלחץ במפלגות המרכיבות את גוש הימין הולך וגובר לקראת מועד סגירת רשימות המועמדים ביום חמישי בחצות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, החושש כי הפיצול בגוש יוביל לאיבוד קולות מסיבי שיחבל בסיכוייו להקים את הממשלה הבאה, הזמין אליו הערב (שני) לפגישה את ראשי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', כדי לנסות וללחוץ עליהם להגיע לסיכום עם מפלגת עוצמה ועם מפלגת יחד של אלי ישי על ריצה משותפת בבחירות, אך השניים דחו את הזמנתו והודיעו כי לא יגיעו לפגישה.

מטעמם של הרב פרץ וסמוטריץ' נמסר כי הם "רוחשים כבוד גדול לראש הממשלה" וכי הם "שמחים לכל מפגש אתו" שנועד לקדם את מדינת ישראל. "אנו גם מתייחסים בכובד ראש לעצותיו הפוליטיות ומקיימים אתו שיח אינטנסיבי בימים האחרונים", הדגישו, "יחד עם זה, אנו מנהלים מפלגה עצמאית שמקבלת את החלטותיה בעצמה ואינה מנוהלת על ידי ראש הממשלה או כל גורם אחר".

"אנו קוראים לראש הממשלה לא להרפות ממאמציו, לגלות דוגמה אישית ולהביא לכמה שיותר חיבורים בימין במעט הימים שנותרו עד להגשת הרשימות", הוסיפו ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, "בכלל זה עם זהות של משה פייגלין, שלפי הסקרים עלולה לזרוק יותר קולות מעוצמה יהודית, עם כחלון וליברמן שמתנדנדים על אחוז החסימה, ואף עם אורן חזן שהודיע על ריצה עצמאית לכנסת. גם אנו נמשיך במאמצים העילאיים שאנו עושים כדי לייצר בלוק טכני עם כמה שיותר גורמים וקוראים גם לשותפינו הפוטנציאליים לנהוג באחריות".

מוקדם יותר היום, הוציאו בליכוד הודעה לפיה נתניהו עורך ביממה האחרונה שיחות עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין. "בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל – הבית היהודי והאיחוד הלאומי חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

בתגובה להודעה זו, נמסר מהבית היהודי-האיחוד הלאומי: "לצערנו, עד עתה לא צלחנו במאמצינו הרבים לשלב את אנשי עוצמה יהודית כבלוק טכני ברשימה. לאור זאת אנחנו מצפים מראש הממשלה והליכוד, מבנט ושקד לגלות אחריות למחנה הימין ברגע הקריטי שלפני הגשת הרשימות ולשלבם ברשימתם".

בכירי עוצמה יהודית טענו בימים האחרונים, כי אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי אינם מעוניינים בחבירה אליהם, אפילו לא במסגרת של בלוק טכני, וזאת בין היתר על רקע ההבדלים האידיאולוגיים ביניהם. בתגובה לניסיונות הפישור של נתניהו, מסרו מעוצמה יהודית: "מתוך אחריות לעתיד ארץ ישראל, וכדי למנוע עליית ממשלת שמאל, אנו מושיטים את ידנו לחיבור. ויתרנו רבות והתפשרנו על מקומות ותפקידים, ואנו מקווים שגם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי יבינו את גודל השעה והשכל הישר יגבר".

במסגרת מאמציו לאחד את מפלגות הימין הדתי, נפגש נתניהו בשבוע שעבר עם אנשי תקשורת מהציונות הדתית והפציר בהם לפעול להשגת איחוד במחנה הימין. הוא אמר להם כי על מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ו"יחד" של אלי ישי להתאחד כדי להציל בין 6 ל- 7 מנדטים לגוש הימין: "אסור לאבד את הקולות האלה, כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות".

ראש הממשלה ציין כי האפשרות לצרף את אחת המפלגות לליכוד לא תתרום לחיזוקו של גוש הימין: "חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו, ולכן זה לא משיג את המטרה".

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019האיחוד הלאומיעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה