בריאות ותזונה

2.5 מיליון שיתופים ברשת: רופאה אמריקנית בטיפ מנצח לטיפול בסחרחורת

מה אתם יודעים על הורטיגו? רופאה אמריקנית פיתחה שיטה מהירה לטיפול בבעיית סחרחורת שרבים בעולם סובלים ממנה, וזה פשוט עובד 

אא

כשמדברים במושגים של סחרחורות, אחת התופעות היותר נפוצות בעולם היא הורטיגו - תחושת סחרחורת קשה שממנה סובלים מיליוני אנשים מכל רחבי העולם. 

כמה עובדות על הורטיגו שאולי לא ידעתם:

- הורטיגו מקנה תחושה של תנועה סיבובית, בדומה לאותם פעמים בהן הסתובבנו במקום כילדים. לעתים האדם ירגיש שהוא זה המסתובב, ולעתים הסביבה היא זו ש'מסתובבת'. 

- סחרחורת שכזו מעידה על הפרעה כלשהי במערכת שיווי המשקל (המערכת הווסטיבולרית), ולעתים קרובות ההפרעה מתחילה באוזן הפנימית. 

- הסיבות לורטיגו משתנות ומגוונות: זה יכול להיות בשל דלקת בעצב הווסטיבולרי שנגרמה כתוצאה מזיהומים ויראליים, וכן שינוי מיקום הגבישים באיבור שיווי המשקל - מצב שמביא לסחרחורות תכופות עם כל שינוי תנוחה, לחץ באוזן הפנימית שיכולה ליצור בקעים - ומכאן ועד לרעשים באוזן וירידה באיכות השמיעה, הדרך קצרה. 

ד"ר פוסטר (צילום מסך)ד"ר פוסטר (צילום מסך)

סיבות נוספות לכך יכולות להיות אירוע מוחי, מפרצת במוח, גידולים, טרשת נפוצה, תופעת לוואי לשימוש בתרופה שאינה מתאימה לגופנו או בתרופה חדשה, צריכת אלכוהול, מיגרנות ועוד. 

- משך הורטיגו משתנה מאדם לאדם, אך לרוב יופיע בהתקפים קצרצרים בין שניות ספורות לדקות אחדות. מה שאין כן כשמדובר במחלת המנייר המלווה בורטיגו מתמשך שיכול לנוע בין שעות לימים, ולרוב מלווה בפגיעה בשמיעה. 

ממחקר שנעשה בארה"ב עולה כי 40% מהאוכלוסיה התלוננו לפחות פעם אחת בחייהם על ורטיגו, אך מי שהביאה משב רוח רענן של ריפוי לתחום היא לא אחרת מאשר ד"ר קארול פוסטר - שהצליחה לעזור למטופליה שסבלו מורטיגו בצורה יוצאת דופן. ד"ר פוסטר פיתחה שיטה שאותה הציגה בסרטון יוטיוב שהפך עד מהרה לויראלי, וזכה ללמעלה מ-2.5 מיליון צפיות. 

וכעת לטיפ: "תרגיל חצי-הגלגול" - כך מכנה ד"ר פוסטר את השיטה שלה לטיפול בורטיגו, ומה שזה אומר בפועל הוא שאתם צריכים להוריד את הראש על מזרון כאילו אתם מתכוונים לעשות גלגלון. "בשלב הבא אתם צריכים להסתכל למרפק שמאל שלכם, לחכות שהסחרחורת תעבור ואז להרים את הראש לאט לגובה הגב", מסבירה ד"ר פוסטר תוך כדי הדגמה על אחת המטופלות. 

לאחר מכן, יש להתרומם באיטיות למצב של ישיבה, ולחזור על התרגיל לפי מידת הצורך. 

תגיות:בריאותסחרחורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה