חדשות בארץ

האם בקרוב נעמוד עוד שעה בפקקים? דו"ח חדש מציג את נתוני התחבורה בישראל

איך ייראו הכבישים בעוד 5 שנים, ומדוע 70% מהישראלים נוסעים ברכבם הפרטי לעבודה, בשונה ממדינות ה-OECD?

  • כ"ט שבט התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

היום (שני) פרסם ארגון "אדם טבע ודין" דו"ח המרכז את נתוני התחבורה בישראל. על פי הדו"ח, בכל שנה מתווספים לכבישי ישראל כ-250,000 כלי רכב. במקביל, עד שנת 2040 צפויות להיבנות ברחבי הארץ 1.6 מיליון יחידות דיור - וזאת ללא תכנון תחבורתי הולם. מן הדו"ח עולה כי בשל כך, בתוך 5 שנים אנו עשויים לעמוד בפקקים שעה נוספת מדי יום.

עוד מציג הדו"ח את נתוני התחבורה הציבורית: 70% מהישראלים נוסעים ברכב פרטי מדי יום. מדובר ביחס הפוך למצב במדינות ה-OECD, שם 70% מהתושבים משתמשים בתחבורה הציבורית. כן מצביע הדו"ח על כך שלפיתוח התחבורה הציבורית מוקדשים 2% בלבד מתקציב המדינה. זאת לעומת 7% במדינות ה-OECD.

נתונים אלו מהווים חלק מדו"ח שעורך הארגון לקראת הבחירות, וכולל פרק נרחב העוסק במשבר הפקקים בישראל ומיפוי הבעיות שהביאו לעומס בכבישים.

לדברי מנכ"ל "אדם טבע ודין", עו"ד עמית ברכה, "המלחמה היומיומית בפקקים היא לא גזירת גורל,  אלא שאלה של סדרי עדיפויות. בחרנו לקרוא לפרק התחבורה 'זה לא איראן, זה הפקקים', מפני שמה שמעסיק את הישראלי הממוצע ביום-יום הוא בעיקר בעיית תחבורה ההולכת ומקשה על חיי כולנו. אז בבחירות הקרובות, אני מציע שכולנו נדרוש מהמועמדים שלנו, לא משנה מאיזו מפלגה, שידאגו לא רק לאיראן, אלא גם לחיים עצמם".

תגיות:פקקיםרכבתחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה