חדשות בארץ

נתניהו ושטייניץ באסדת לווייתן: "מהפכה כבירה – ישראל הופכת למעצמה אנרגטית"

ראש הממשלה ושר האנרגיה חנכו בלב ים את הגעת חלקה התחתון של אסדת הגז. הגז הטבעי יתחיל לזרום מלווייתן בסוף 2019

נתניהו ושטייניץ, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ושטייניץ, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ הגיעו היום (חמישי) ללב ים וחנכו את הגעת חלקה התחתון של אסדת הגז לווייתן.

במהלך הסיור שערכו השניים בגשר הפיקוד, בסמוך לאתר הקידוח, הם שמעו סקירה על תהליך הקמת האסדה.

חלקה הראשון של אסדת לווייתן הגיע לישראל בתום שיט של מספר שבועות. גובהן של רגלי האסדה הינו כ- 98 מטר, משקלן כ- 15,000 טון, והן תוצבנה בעומק של כ-86 מטרים. במחצית השנייה של השנה אמור להגיע החלק התפעולי של האסדה, והוא יוצב על גבי חלקה התחתון שנחנך היום. באם התוכניות יתבצעו על פי לוחות הזמנים שנקבעו במתווה הגז, מאגר לווייתן צפוי להתחיל להזרים גז טבעי בסוף 2019.

ראש הממשלה אמר במהלך הביקור כי "השלמת אסדת הגז לוויתן והזרמה של הגז מהשדה הזה בהמשך השנה הוא מרכיב קריטי בעוצמה האסטרטגית, בעוצמה האנרגטית והכלכלית ובעוצמה המדינית של מדינת ישראל. זוהי מהפכה כבירה –  ישראל הופכת למעצמה אנרגטית. מדינת ישראל עצמאית והיא לא תלויה באף אחד לצרכי האנרגיה שלה. זו בשורה כבירה".

בדרך ללוייתן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)בדרך ללוייתן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"מכאן ייצא צינור גז שיחבר אותנו למשק הגז באירופה, יגיע גם לשכנינו הערבים ובראש ובראשונה יספק גז נקי לאזרחי ישראל", ציין נתניהו. "כל שקל של ערך גז שייצא כאן מהים, שני שליש ממנו יגיע ישר לקופת המדינה. מדובר במאות מיליארדי שקלים שישרתו אותנו בחינוך, ברווחה ובצרכים חיוניים אחרים של מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

שר האנרגיה שטייניץ אמר כי מדובר ביום חג למשק ולאזרחי ישראל. "התהליך שהתחיל לפני כ- 3 שנים, עם גיבוש מתווה הגז, הוביל לפיתוח שדה הגז לווייתן, מה שישנה את כלכלת ישראל לעשרות שנים קדימה, יביא להכנסות של מיליארדים למדינה ולאזרחיה, וחשוב מכל – יאפשר למדינת ישראל להיפטר מהפחם המזהם ולסגור את תחנות הכוח בחדרה ובאשקלון".

"לפיתוח מאגר לווייתן גם משמעות מדינית חשובה", הדגיש השר, "עם תחילת הפקת הגז במהלך השנה, תתחיל ישראל לייצא את עודפי הגז לירדן ולמצרים, ובעתיד גם למדינות אירופה. שדה הגז לווייתן הוא אוצר הטבע הגדול ביותר שהתגלה בישראל, והגעת בסיס האסדה מסמלת את כניסתנו לשלב הסופי של פיתוחו".

על גשר הפיקוד (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)על גשר הפיקוד (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

תגיות:יובל שטייניץגז טבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה