חדשות בארץ

סקר ראשון לאחר נאום גנץ: חוסן לישראל 19, הליכוד 29

ההד התקשורתי הרב שנלווה לנאומו של בני גנץ מקפיץ בסקר את מפלגתו ומחליש את הליכוד. עם זאת, רק תרחיש של חבירה בינו ליאיר לפיד והצטרפותו של גבי אשכנזי אליהם יוכל לתת לגוש המרכז-שמאל סיכוי להדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה

גנץ ויעלון, אמש בגני התערוכה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ויעלון, אמש בגני התערוכה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בבוקר שאחרי נאומו הפוליטי הראשון של בני גנץ, עיניה של המערכת הפוליטית נשואות לעבר מכוני הסקרים, שיבדקו בימים הקרובים את השפעת הנאום על הלכי הרוח של הציבור.

סקר ראשון לאחר הנאום, שנערך על ידי מכון PanelPolitics, התפרסם בצהריים (רביעי) באתר וואלה. הסקר מלמד כי בעקבות הנאום וההד התקשורתי שנלווה אליו, מפלגת "חוסן לישראל" בראשות גנץ - שתרוץ יחד עם מפלגת תל"ם של משה יעלון - מזנקת ל- 19 מנדטים, לעומת 12 שהיו לה בסקר קודם שנערך באתר זה. את המנדטים הנוספים שלו גורף גנץ - בין היתר - מיריבו לכתר מחנה המרכז-שמאל, יאיר לפיד, שמפלגת "יש עתיד" בראשותו יורדת מ- 15 ל- 12 מנדטים.

נפגעים נוספים מהעלייה של "חוסן לישראל" הם הליכוד, שיורד ב- 4 מנדטים ל- 29; מפלגות הימין החדש של בנט ושקד והעבודה בראשות אבי גבאי שמקבלים 7 מנדטים כל אחת; וציפי לבני, שממשיכה להידרדר אל מתחת לאחוז החסימה.

מתוצאות נוספות של הסקר עולה כי יהדות התורה נשארת יציבה עם 7 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת אף היא 7 מנדטים, בעוד תע"ל של אחמד טיבי זוכה ל- 5. מרצ, כולנו וישראל ביתנו – 5 כל אחת, ש"ס והבית היהודי-האיחוד הלאומי – 4 כל אחת. גם גשר של אורלי לוי אבקסיס זוכה בסקר ל- 4 מנדטים, אך נושקת לאחוז החסימה. בנוסף ללבני, גם מפלגות "מגן" של גל הירש, "זהות" של משה פייגלין ו"יחד" של אלי ישי נותרות מחוץ לכנסת.

מנתוני הסקר אנו למדים כי למרות הרוח הגבית שגנץ קיבל בעקבות נאומו, הוא יתקשה להרכיב את הממשלה הבאה, זאת מכיוון שהמפלגות המזוהות עם הימין צוברות יחד 61 מנדטים, לעומת גוש השמאל שמקבל 59 מנדטים בלבד. עם זאת, בסקר נבדק התרחיש הבא, בו גנץ ולפיד יצליחו להתגבר על המכשולים ולרוץ יחד במסגרת רשימת גוש שמאל-מרכז, אליה יחבור גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. התוצאות מלמדות כי המפלגה המאוחדת תהפוך למפלגה הגדולה בכנסת, עם 33 מנדטים, בעוד הליכוד ירד ל- 27 מנדטים. בנוסף – וזו הנקודה המשמעותית – מפלגות המרכז-שמאל, כולל המפלגות הערביות, יקבלו במשותף 61 מנדטים - גוש חוסם, שיוכל לאפשר להן להרכיב את הממשלה הבאה ולממש את שאיפתן להדיח את בנימין נתניהו.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה