חדשות בארץ

החל לדבר: בני גנץ הכריז על ריצתו לראשות הממשלה

ראש מפלגת "חוסן לישראל" השיק את קמפיין הבחירות בנאום תקיף כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו והצהיר כי ב- 9 באפריל הוא מתכוון להקים "ממשלה ממלכתית ולא מלכותית"

גנץ, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בני גנץ השיק הערב (שלישי) באופן רשמי את קמפיין הבחירות של מפלגתו בנאום פוליטי ראשון שנשא בגני התערוכה בתל אביב, והכריז על מועמדותו לראשות הממשלה.

לאחר השתיקה הארוכה שלו, כלל גנץ לאורך נאומו מתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "באתי לכאן הערב מפני שפרט למשפחתי אין לי דבר יותר בעולם מאשר מדינת ישראל. בשבילי ישראל היא באמת לפני הכל. העם היהודי והמדינה הציונית הם סיפור גדול שאין כמותו, גדול מכל יחיד, גדול מכל מנהיג. באתי לכאן היום מפני שאני חרד לישראל. העם חזק, המדינה נפלאה, אבל בארץ נושבת רוח רעה".

"לעולם לא אתבייש במדינה, אבל לאחרונה יותר ויותר אנשים, מימין ומשמאל, וגם אני בהם, חשים מבוכה עמוקה לנוכח האופן שבו הממשלה שלנו מתנהלת. ממשלה חזקה מושלת כדי לאחד ולא מפרידה כדי למשול. כמוכם בדיוק אני מרגיש שהגיעה העת למנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת. מנהיגות שתנהג אחרת ותנהיג אחרת".

"השלטון הנוכחי המיר את ערכי היסוד של הממלכתיות הישראלית בגינונים של בית מלוכה צרפתי. במקום לשרת את העם, הוא מתנשא על העם. היה מלך שאמר 'המדינה היא אני' – אבל לא אצלנו. המדינה היא אתם, המדינה היא אנחנו".

"לכן", הצהיר גנץ, "אני עומד לפניכם, ארבע שנים אחרי שסיימתי את כהונתי כרמטכ"ל, ומבקש את אמונכם כדי שאוכל להנהיג את מדינת ישראל. ב- 9 באפריל אקים ממשלה ממלכתית, ממשלה של עוצמה, שתנהג באחריות, בתקיפות ובנחישות. ממשלה חזקה שדואגת לביטחון כדי להרגיע חרדות ולא מזינה חרדות. הממשלה שאקים תהיה ממשלה ממלכתית ולא ממשלה מלכותית. זו תהיה ממשלה ללא אדונים ומשרתים".

הרמטכ"ל לשעבר פנה בהמשך דבריו ישירות לאויביה של ישראל: "נשיא איראן חסן רוחאני, אני יודע שאתה זומם לכתר את ישראל. אסכל את המשימה שלך בצפון, בדרום ובכל מקום אחר. אפעל נגדך בזירה הבינלאומית, הצבאית והלאומית, ואם המסר לא יובן במילים – הוא יובן במהלומות. לקאסם סולימאני וחסן נסראללה יש לי מסר חד וברור: פרק ההשתוללות הסתיים. איננו מאיימים על ריבונות איראן אבל לא נסבול איום על ריבונות ישראל".

בהתייחסו לגזרת עזה, איים גנץ על מנהיג חמאס ברצועה בחידוש הסיכולים הממוקדים נגד ראשי ארגון הטרור: "ליחיא סינואר אני מציע לא לבחון אותי שוב. אאפשר כל סיוע הומניטרי לתושבי עזה, אסייע בפיתוחה של הרצועה, אבל לא אאפשר תשלומי פרוטקשן במזוודות. על ראשי ארגוני הטרור לדעת שאחמד ג'עברי לא היה ראשון וגם לא חייב להיות אחרון".

מכאן עבר גנץ לדבר על עמדותיו המדיניות: "הממשלה בראשותי תחתור לשלום ולא תחמיץ הזדמנות לחולל שינוי אזורי. כך עשה הפטריוט הישראלי מנחם בגין ז"ל כשחתם על שלום עם מצרים. כך עשה יצחק רבין ז"ל כשכרת שלום עם ירדן. כך עשה גם בנימין נתניהו – גם הוא פטריוט ישראלי – שנשא את נאום בר אילן וחתם על הסכם ואי עם גדול המרצחים ערפאת".

"אולם אם יתברר כי אין דרך להגיע לשלום בעת הזו, נעצב מציאות חדשה. נבצר את מעמדה של ישראל כמדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית. נחזק את גושי ההתיישבות ואת רמת הגולן, אשר ממנה לא נרד לעולם. בקעת הירדן תישאר גבול הביטחון המזרחי שלנו. נשמור את הביטחון בידינו בארץ ישראל כולה, אך לא נניח למיליוני הפלסטינים המתגוררים מעבר לגדר ההפרדה לסכן את ביטחוננו ואת זהותנו כמדינה יהודית. ירושלים המאוחדת תיבנה, תצמח ותישאר לעד בירת העם היהודי ובירתה של ישראל".

בהתייחסו בעקיפין לסוגיה העומדת על הפרק של הגשת כתב אישום נגד נתניהו, הבהיר גנץ: "כל חיי דיברתי אמת, שמרתי תמיד על ניקיון כפיים. לא אתן יד לפגיעה בטוהר המידות ולא אעצום עין אם אזהה פגיעה שכזו. עצם המחשבה שיכול לכהן בישראל ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום מגוחכת בעיניי. לא יקום ולא יהיה".

"בנינו כאן מדינה מופלאה. אני רואה כאן את כל הטוב שיש ובאמת מברך עליו. אני דוחה על הסף את המרירות, את האדישות ואת הייאוש. אני מאמין בכל לבי שבמאמץ משותף נוכל להוביל את ישראל למהלך גדול של תיקון. אני יודע את זה כי צריך אחרת, אפשר אחרת ונעשה אחרת"

אל הכנס בגני התערוכה הגיע ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, שדיבר בתום נאומו של גנץ. מוקדם יותר הערב סגרו שני הרמטכ"לים לשעבר את ההסכם לריצה משותפת בבחירות. יעלון יקבל את המקומות 2, 5 ו- 8 בעשירייה הראשונה של הרשימה. על פי דיווחים שונים, יעלון מעוניין לצרף למפלגתו בכירים לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: יועז הנדל, שכיהן בעבר כראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, ומזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר. גנץ הצהיר הערב כי ההסכם עם יעלון הוא  "החיבור הפוליטי הראשון" וכי הוא יעשה ככל יכולתו "לייצר כמה שיותר חיבורים פוליטיים לטובת המדינה".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה