חדשות בארץ

צה"ל פרס סוללת כיפת ברזל בגוש דן

סוללה נוספת הוצבה באזור הדרום. במהלך הלילה נורתה אש לעבר חיילי צה"ל שפעלו במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה. החיילים הגיבו בירי, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב הכוחות

כיפת ברזל באזור גוש דן, הבוקר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כיפת ברזל באזור גוש דן, הבוקר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי סוללת כיפת ברזל הוצבה הבוקר (חמישי) באזור גוש דן. סוללה נוספת של המערכת נפרסה באזור הדרום. תגבור הסוללות בא על רקע ההסלמה בדרום והמתיחות הביטחונית הגוברת בגזרת הצפון.

במהלך הלילה, נורתה אש לעבר חיילי צה"ל שפעלו במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה. מדובר צה"ל נמסרה כי החיילים הגיבו בירי. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות. תקרית זו באה לאחר שבתחילת השבוע יירטו לוחמי כיפת ברזל טיל קרקע-קרקע שנורה על ידי כוח איראני משטח סוריה לעבר החרמון. חיל האוויר ביצע בתגובה תקיפה נרחבת בסוריה נגד יעדים של כוח "קודס" האיראני. בדיון שנערך במועצת הביטחון, איים שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל-ג'עפרי, כי ארצו תתקוף את נמל התעופה בן גוריון אם מועצת הביטחון לא תתערב כדי להפסיק את המתקפות הישראליות בשטח סוריה.

יומיים לאחר ההסלמה שיזמו הפלסטינים על גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל, משני עברי הגבול נמצאים בעמדת המתנה. שלשום נפצע קצין צה"ל באורח קל מירי של צלף פלסטיני. בתגובה, תקף צה"ל יעדי טרור של החמאס, ופעיל הזרוע הצבאית של הארגון נהרג.

בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להקפיא את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לרצועה. עם זאת, בדיון שהתקיים אתמול בקבינט המדיני-ביטחוני המליצו גורמי הביטחון להעביר את הכסף בכפוף לשמירת השקט על הגדר. ככל הידוע, הקבינט עדיין לא קיבל את ההחלטה לאפשר את הכנסת הכסף. בראיון הבוקר לכאן רשת ב' אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ כי להערכתו הכסף ייכנס לרצועה עד מחר. מקורות פלסטיניים דיווחו כי שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי - האמור לבצע את העברת הכסף - נמצא כבר בשטח הרצועה.

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה