חדשות בארץ

הלילה: צה"ל תקף יעדים של כוח קודס האיראני בסוריה

במהלך הפעולה הנרחבת של חיל האוויר ירה צבא סוריה עשרות טילי קרקע-אוויר. מטוסי חיל האוויר תקפו בתגובה מספר סוללות הגנה אווירית סוריות

אזורי תקיפת המטרות - אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)אזורי תקיפת המטרות - אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

תקיפה נרחבת: דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) מטרות צבאיות של כוח "קודס" האיראני בתוך שטח סוריה, וכן סוללות הגנה אוויריות סוריות.

המתקפה נגד היעדים האיראניים בוצעה בתגובה לטיל הקרקע-קרקע ששוגר אתמול על ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוון לפגוע בצפון רמת הגולן. בחסדי שמיים, הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל" ללא נזק וללא נפגעים.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בין המטרות של כוח "קודס" שהותקפו הלילה נכללים "אתרים לאחסון אמצעי לחימה, ובמרכזם אתר בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני".

במהלך פעולת חיל האוויר ירו הסורים עשרות טילי קרקע-אוויר, וזאת למרות שצה"ל העביר אזהרה לצבא סוריה שלא לנסות ולפגוע בכוחותיו או בשטח ישראל. בתגובה, תקפו מטוסי חיל האוויר מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

(וידיאו: דובר צה"ל)

מצה"ל נמסר כי הירי האיראני אתמול לעבר שטח ישראל מהווה "הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית".

"צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה", נאמר עוד בהודעה. "כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל".

אחד מיעדי התקיפה הלילה (קרדיט: דובר צה"ל)אחד מיעדי התקיפה הלילה (קרדיט: דובר צה"ל)

בעקבות ההסלמה בצפון, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה בצה"ל, הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. עם זאת, לפי שעה לא נמסרו הנחיות מיוחדות לעורף, ושגרת החיים נמשכת.

התקשורת הממוסדת בסוריה דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו "עשרות מטרות עוינות" ששוגרו על ידי האויב הישראלי. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה כי המתקפה הישראלית הייתה "מסיבית", כהגדרתה: "התוקפנות הישראלית בוצעה משטח לבנון, מאצבע הגליל ומאזור הכינרת, והיא השתמשה בסוגי נשק שונים. מערכות ההגנה האווירית שלנו הצליחו ליירט את רוב הטילים העוינים עוד לפני שהגיעו למטרתם".

על פי הדיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, מתקפת חיל האוויר כוונה נגד יעדים באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, בפרברי העיר ובאזור הכפרי שמדרום ומדרום-מערב לה: "הטילים הישראליים הצליחו להשמיד מחסני נשק ועמדות צבאיות של האיראנים וחיזבאללה באזור שדה התעופה ובאזור אל-כיסווה ואל-ג'מראיא, וחוללו נזק משמעותי".

בהודעה שהוציא משרד ההגנה הרוסי נאמר כי ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטה למעלה מ- 30 טילים. על פי הודעה זו, ארבעה חיילי צבא סוריה נהרגו ושישה נוספים נפצעו, וכי המתקפה "פגעה באופן חלקי בתשתית של שדה התעופה הבינלאומי של דמשק".

אחד מיעדי התקיפה הלילה (קרדיט: דובר צה"ל)אחד מיעדי התקיפה הלילה (קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:סוריהצה"לכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה