חדשות בארץ

שגריר סוריה באו"ם איים: נתקוף את נתב"ג

בישיבה שהתקיימה במועצת הביטחון של האו"ם, תבע השגריר הסורי מהמועצה לעצור את מתקפותיה של ישראל בשטחה של סוריה ואיים כי ארצו תגיב עליהן

אל-ג’עפרי, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)אל-ג’עפרי, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

דיפלומטיה בנוסח סורי: שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל-ג'עפרי, איים הלילה (רביעי) כי ארצו תתקוף את נמל התעופה בן גוריון אם מועצת הביטחון לא תתערב כדי להפסיק את המתקפות הישראליות בשטח סוריה.

בדיון שנערך במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון, גינה אל-ג'עפרי בחריפות את התקיפות של ישראל בסוריה המכוונות נגד מטרות איראניות. הוא אמר כי התמיכה הבלתי מוגבלת שארצות הברית, בריטניה וצרפת מעניקות לישראל במועצת הביטחון היא זו שמאפשרת לה לפעול כרצונה בסוריה: "האם לא הגיע הזמן שמועצת הביטחון תנקוט בצעדים הדרושים כדי לעצור את המתקפות הישראליות החוזרות ונשנות נגד אדמת סוריה – או שעלינו לממש את זכותנו הלגיטימית להגנה ולהגיב לתוקפנות הישראלית על נמל התעופה של דמשק באמצעות תקיפה דומה של נמל התעופה תל אביב?".

דבריו של ג'עפרי נאמרו על רקע התקיפה האחרונה של ישראל נגד יעדים איראניים בסוריה, שהתבצעה בלילה שבין ראשון לשני, בתגובה לירי טיל הקרקע-קרקע לעבר צפון ישראל על ידי כוח איראני. במוקד התקיפה היה אתר איראני לאחסון אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ובנוסף הותקפו גם אתרי מודיעין ואימונים של האיראנים. למרות האזהרות ששיגר צה"ל לצבא סוריה שלא להתערב, הסורים ירו עשרות רבות של טילי קרקע-אוויר לעבר מטוסי הקרב הישראליים, ובתגובה הותקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי סוריה "מנוצלת" על ידי איראן ומשלמת על כך מחיר יקר. הוא ציין כי המתקפה הבהירה את הסיכון שהמשטר הסורי לוקח בכך שהוא מאפשר לאיראן להתבסס בשטחו: "חלק מיעדי התשתית של 'קודס' שאנחנו תוקפים נמצאים בתוך מחנות של הצבא הסורי, שהסורים נותנים לאיראנים להשתמש בהם".

על פי הדיווח אתמול של הארגון הסורי לזכויות אדם, במתקפה הישראלית נהרגו לפחות 21 בני אדם, ו- 12 מתוכם זוהו כאנשי משמרות המהפכה האיראניים. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי במתקפה נהרגו ארבעה חיילי צבא סוריה.

תגיות:סוריהמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה