חדשות בארץ

בעקבות ההסלמה בגבול הרצועה: נתניהו הורה להקפיא את העברת הכסף הקטארי

החלטתו של נתניהו התקבלה בהתייעצות עם גורמי הביטחון בעקבות תקריות הירי על גדר המערכת. באחת התקריות, ירה צלף פלסטיני לעבר כוח צה"ל בדרום הרצועה. הוא פגע בקסדתו של קצין צה"ל, אך בחסדי שמיים לא חדר אותה והקצין נפצע באורח קל

חלוקת הכסף הקטארי ברפיח, נובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)חלוקת הכסף הקטארי ברפיח, נובמבר 2018 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (שלישי) להקפיא שוב את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לעזה, וזאת בעקבות תקריות הירי על גדר המערכת בין הרצועה לישראל. כך מסר גורם מדיני, שהדגיש כי החלטתו של נתניהו התקבלה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון. מדובר בהקפאה שנייה של הכסף, לאחר שבתחילת החודש מנעה ישראל את הכנסתו לרצועה בעקבות ההסלמה בגבול.

צלף פלסטיני ירה לפנות ערב לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור כיסופים שבדרום רצועת עזה. הכדור של המחבל פגע בקסדתו של קצין צה"ל, אך בחסדי שמיים לא חדר אותה והוא נפצע באורח קל. בתגובה תקף טנק של צה"ל עמדת תצפית סמוכה של החמאס. איש הזרוע הצבאית של החמאס נהרג בתקיפה וארבעה נוספים נפצעו, אחד מהם קשה.

מוקדם יותר היום נורו יריות לעבר סיור של כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב החיילים. טנק צה"ל תקף בתגובה עמדת תצפית של החמאס.

בעקבות ההסלמה, הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערב הערכת מצב בשיתוף אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, ובכירים צבאיים נוספים. מהצד העזתי של הגבול, הזרועות הצבאיות של הארגונים ברצועה יתכנסו הלילה כדי להחליט האם וכיצד להגיב על הריגת איש החמאס.

כזכור, לפני כחודשיים הסכימה ישראל על העברתם של 90 מיליון דולר לרצועה במימונה של קטאר, לצורך תשלום משכורותיהם של פקידי ממשל החמאס למשך שישה חודשים. שני תשלומים כבר הועברו, והתשלום השלישי בסך 15 מיליון דולר היה אמור להגיע לרצועה מחר או בהמשך השבוע. שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי, אישר שלשום כי ישראל הסירה את התנגדותה להכנסת הכסף. בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" ציין הבכיר הקטארי כי "בשל האלימות בגבול, ממשלת ישראל דחתה את הפעימה השלישית. ההסכם כפוף לכך שלא תהיה יותר מדי אלימות, כך שביום שישי האחרון הישראלים אישרו את הפעימה השלישית". אל-עמאדי הוסיף כי הפעם הוא לא יכניס את הכסף במזומן לרצועה, כפי שהיה בשתי החלוקות הקודמות. לדבריו, סוכם על "מערכת חדשה", אך הוא סירב למסור מידע על פרטיה.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה