חדשות בארץ

נס בגבול הרצועה: המחבל פגע בקסדת הקצין אך הכדור לא חדר אותה

בעקבות התקרית החמורה, בה ירה צלף פלסטיני לעבר כוח צה"ל שנע על הגדר בדרום רצועת עזה, תקף טנק של צה"ל עמדת תצפית של החמאס. איש הזרוע הצבאית של החמאס נהרג בתקיפה

הגדר בין רצועת עזה וישראל, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הגדר בין רצועת עזה וישראל, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

הסלמה בגבול הרצועה: קצין צה"ל נפצע לפנות ערב (שלישי) מירי לעבר כוח צה"ל שנע סמוך לגדר המערכת באזור כיסופים שבדרום רצועת עזה. מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי במהלך התפרעות של עשרות פלסטינים, שכללה יידוי אבנים, פתח צלף פלסטיני באש לעבר לוחמי צה"ל. הכדור של המחבל פגע בקסדתו של קצין צה"ל, אך בחסדי שמיים לא חדר אותה וחייו ניצלו. הקצין – מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים – נפצע באורח קל ופונה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בתגובה לירי, תקף טנק של צה"ל עמדת תצפית סמוכה של החמאס. מקורות פלסטיניים דיווחו כי פעיל הזרוע הצבאית של החמאס נהרג בתקיפה וארבעה נוספים נפצעו, אחד מהם קשה.

מוקדם יותר היום נורו יריות לעבר סיור של כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. בחסדי שמיים, ירי המחבלים לא גרם לנפגעים. טנק צה"ל תקף בתגובה עמדת תצפית של החמאס.

בתקרית נוספת הערב, התקרבו חמישה חשודים לגדר המערכת בדרום הרצועה. שניים מהם חדרו לשטח ישראל אך חזרו מיד לשטח הרצועה.

ההסלמה על הגדר באה בצל הידיעות לפיהן הפעימה השלישית של הכסף הקטארי אמורה להיכנס לרצועת עזה מחר או בהמשך השבוע. שגריר קטאר ברצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, אישר שלשום כי ישראל הסירה את התנגדותה להכנסת הכסף, לאחר שלפני כשבועיים הקפיאה את העברתו בעקבות ההסלמה בגבול.

חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה, הגיב על שתי תקריות האש בגבול הרצועה וקרא לממשלה לשנות את מדיניותה: "המלחמה על הגדר מול צה"ל מתקיימת תקופה ארוכה מאוד. המדיניות של הקבינט המדיני-ביטחוני, שכוללת פטור ממע"מ על הדלק והעברת 15 מיליון דולרים לחמאס בפעם השלישית כדי להשיג שקט, פשטה את הרגל. מה שברור – אסור שהכסף ייכנס מחר לתוך רצועת עזה".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא אף הוא לממשלה שלא לאפשר את העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה. "‏ממשלת ישראל חייבת להפסיק לוותר, להתרפס ולהיכנע לחמאס. היום, נכון לעכשיו, היו כבר שני אירועי ירי לעבר חיילי צה"ל. אסור לנו לעבור לסדר היום ויש להנחית מכה קשה על חמאס".

ובתוך כך, לוחמי משמר הגבול המוצבים במערכת המכפלה סיכלו הערב פיגוע דקירה. מחבל כבן 16, תושב העיירה יטא, ניסה להיכנס למערה דרך אחת מעמדות הבידוק. בשל התנהגותו החשודה, ערכו לו הלוחמים בדיקה קפדנית. במהלך החיפוש התגלתה סכין מטבח אותה החביא על גופו. הוא הועבר לחקירה.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה