חדשות בארץ

צה"ל: מתכוונים להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה

צה"ל הודיע למשפחתו של המחבל עאסם עומר ברגותי על הכוונה להרוס את ביתו בכפר כובאר. למשפחה ניתנה אפשרות להגיש השגה עד יום רביעי הקרוב

הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע היום (ראשון) למשפחתו של המחבל עאסם עומר ברגותי על הכוונה להרוס את ביתו בכפר כובאר. למשפחה ניתנה אפשרות להגיש השגה על הכוונה להרוס את הבית עד יום רביעי הקרוב, ה- 23 בינואר.

בחודש שעבר – ב- 9 בדצמבר 2018 – ביצע ברגותי יחד עם אחיו, סאלח ברגותי, את פיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה. בפיגוע נרצח תינוק ונפצעו שבעה בני אדם נוספים.

סאלח ברגותי חוסל כעבור מספר ימים. כוחות ימ"מ ירו בו למוות במהלך ניסיון לעוצרו, לאחר שניסה להימלט ולדרוס את הלוחמים. למחרת, ביצע אחיו את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף בו נפלו לוחמי צה״ל, סמל-ראשון יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד. בפיגוע נפצעו גם חייל ואזרחית.

לוחמי הימ"מ לכדו לפני כשבועיים את ברגותי. מעצרו בא לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית של השב"כ, בשיתוף כוחות הימ"מ וצה"ל. הוא נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם שבחבל בנימין, הסמוך לכפר מגוריו. בהודעה שמסר השב"כ על המעצר נאמר כי המחבל היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

לפני יומיים הרסו כוחות צה"ל, בשיתוף מג״ב והמנהל האזרחי את הדירה בעיירה יטא, מדרום לחברון, בה התגורר המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון בחודש ספטמבר האחרון. לפני כחודש הרס צה"ל באופן חלקי את ביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע בחודש אוקטובר את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. ההריסה החלקית עוררה את זעמן של משפחות הנרצחים. רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, אמר כי לא מדובר בהריסת בית המחבל אלא ב"תיקוני טיח" והבהיר כי לא יסתפק בפחות מהריסה מלאה של בית המחבל: "לא פצעו לי את הילדה, רצחו אותה, הוציאו אותה להורג, לא עשו חצי עבודה, עשו עבודה שלמה. אני רוצה עבודה שלמה".

תגיות:הריסת בתי מחבליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה