חדשות בארץ

הלילה: כוחות הביטחון לכדו את המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף

עאסם ברגותי היה גם שותף לפיגוע הירי בטרמפיאדה בעפרה, יחד עם אחיו, סאלח ברגותי, שחוסל בחודש שעבר. ראש הממשלה נתניהו בירך על המעצר: "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו"

הנשק שנתפס במהלך מעצר המחבל (צילום: דוברות המשטרה)הנשק שנתפס במהלך מעצר המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
אא

הותר לפרסום כי במהלך הלילה (שלישי) עצרו לוחמי הימ"מ את עאסם ברגותי, המחבל שביצע לפני כחודש את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף. בפיגוע נהרגו שני חיילי גדוד "נצח יהודה" בחטיבת "כפיר", יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד.

ברגותי היה גם שותף, יחד עם אחיו, סאלח ברגותי, לביצוע פיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה, שהתרחש מספר ימים קודם לכן. סאלח ברגותי נהרג יום לפני שאחיו יצא לבצע את הפיגוע בגבעת אסף. כוחות ימ"מ ירו בו למוות במהלך ניסיון לעוצרו, לאחר שניסה להימלט ולדרוס את הלוחמים.

כזכור, בפיגוע בעפרה נפצעו מספר אנשים, ביניהם עמיחי ושירה איש-רן, שהייתה בחודש השביעי להריונה. תינוקם של בני הזוג, עמיעד ישראל הי"ד, שהרופאים נאלצו ליילדו בניתוח חירום, נפטר כעבור מספר ימים.

מעצרו של עאסם ברגותי בא לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית של השב"כ, בשיתוף כוחות הימ"מ וצה"ל. הוא נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם שבחבל בנימין, הסמוך לכפר מגוריו. המחבל היה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה. המחבל הועבר להמשך חקירה בשב"כ.

המעצר הלילה, שבוצע על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ, מהווה שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הפעילו השב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המחבל. במהלך המצוד נעצרו עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמאס בגזרת בנימין.

"לא היה לנו ספק שנגיע אל ברגותי ונביא למעצרו", אמר מפקד הימ"מ, ניצב משנה מ'. הוא הוסיף כי "שיתוף הפעולה של הימ"מ עם גורמי הביטחון השונים, לרבות שב"כ, הוא זה שמביא פעם אחר פעם להצלחות מבצעיות מרשימות, והוא זה שימשיך להבטיח שאף מרצח שפל לא יחמוק מהזרוע הארוכה של הימ"מ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מברך את השב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו, ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

תגיות:כוחות הביטחוןגבעת אסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה