חדשות בארץ

"ישראל לפני הכל": גנץ השיק את קמפיין הבחירות של "חוסן לישראל"

הרמטכ"ל לשעבר פתח את מסע הבחירות בסרטון קצר בו התייחס בהומור לשתיקתו הארוכה בשבועות האחרונים: "נראה לי שדיברתי יותר מדי"

בני גנץבני גנץ
אא

בני גנץ החל היום (חמישי) את מסע הבחירות של מפלגתו לכנסת, וחשף את סיסמת הבחירות שתלווה את הקמפיין – "ישראל לפני הכל".

בסרטון קצר שפרסם ברשתות החברתיות, קרא גנץ לתומכיו: "הצטרפו אליי ונצא לדרך חדשה – כי צריך אחרת, ונעשה אחרת". בסיום הסרטון התייחס הרמטכ"ל לשעבר בהומור לשתיקתו הארוכה בשבועות האחרונים, ואמר: "נראה לי שדיברתי יותר מדי".

 
מוקדם יותר השבוע שבר גנץ את שתיקתו. הוא בחר להשמיע את התבטאותו הפוליטית הראשונה דווקא בנושא הטעון של חוק הלאום, שאושר בכנסת בחודש יולי שעבר. גנץ דיבר בכניסה לביתו בראש העין עם פעילים בני העדה הדרוזית המוחים נגד החוק והבטיח: "אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון החקיקה באופן שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק, לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. נעשה את זה ביחד". בעוד יו"ר התנועה, ציפי לבני, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביעו תמיכה בדבריו של גנץ, בימין מיהרו לסמן אותו כאיש שמאל. מהליכוד נמסר: "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

גנץ ממשיך בימים אלו לגבש את רשימת המועמדים של "חוסן לישראל" לכנסת. בין השמות החדשים שהוזכרו השבוע בתקשורת נמצאים מגישת החדשות מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר. על פי הדיווחים, גנץ הציע לחיימוביץ' להתברג באחד מחמשת המקומות הראשונים של מפלגתו, וזמיר קיבל ממנו הצעה למקום גבוה ברשימה. בין האנשים הנוספים ששמותיהם פורסמו כמובטחים ברשימה נמצאים איש החינוך חילי טרופר, ששימש כעוזרו של שר החינוך לשעבר שי פירון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, מיכאל ביטון, ואלון שוסטר, לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב. גנץ יקבל בזרועות פתוחות את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כמספר 2 שלו - אם וכאשר אשכנזי יקבל את ההחלטה להצטרף לפוליטיקה ולעשות זאת באמצעות הפלטפורמה של "חוסן לישראל".

רבים מחברי הכנסת הנוכחית היו שמחים להימנות על רשימת מועמדי המפלגה של גנץ, שנעה בסקרים בין 10 ל- 16 מנדטים. עם זאת, ב"הארץ" דיווחו כי גנץ אינו מעוניין לשלב ברשימתו חברי כנסת מכהנים, זאת – ככל הנראה – מתוך רצון להציג בפני הבוחרים דימוי נקי, רענן וחדשני. על פי ידיעה זו, גנץ עצמו או מקורביו דחו את פניותיהם של כעשרה חברי כנסת להצטרף ל"חוסן לישראל". כחריג ניתן לציין את חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, העומדת בראשות מפלגת "גשר", שגנץ מעוניין מאוד בחיבור כוחות עמה, והמשא ומתן ביניהם מתקדם. לעומת זאת, המגעים עם מפלגת תל"ם של שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, מתנהלים בעצלתיים, ובשלב זה לא נראה שהם מבשילים לכדי מיזוג. אחת הסיבות לכך היא העובדה שיעלון הכריז כי לא יצטרף לממשלה שתורכב על ידי נתניהו – הצהרה שגנץ, ככל הנראה, אינו מוכן להתחייב אליה.

תגיות:בני גנץבחירות 2019חוסן לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה