חדשות בארץ

שבר שתיקה: בני גנץ בהתבטאות ראשונה

הרמטכ"ל לשעבר, הרץ לכנסת בראשות מפלגת "חוסן לישראל", אמר לפעילי המחאה הדרוזית נגד חוק הלאום כי יעשה כל שביכולתו לתקן את החוק

בני גנץ (צילום: פלאש 90)בני גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שבועות ארוכים של שתיקה וציפייה ציבורית לשמוע את עמדותיו, השמיע הבוקר (שני) הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ את קולו.

גנץ – שרץ לכנסת בראשות מפלגת "חוסן לישראל" – בחר להשמיע את התבטאותו הפוליטית הראשונה בנושא הטעון של חוק הלאום, שאושר בכנסת בחודש יולי שעבר. הוא דיבר בכניסה לביתו בראש העין עם קבוצת פעילים של המטה לתיקון חוק הלאום, המוביל את מחאתם של גורמים שונים בעדה הדרוזית נגד החוק. פעילי המטה, אותם מוביל תת-אלוף (במיל') אמל אסעד, מתכוונים לערוך השבוע קמפיין של צעדות, במסגרתו יגיעו לבתיהם של ראשי מפלגות, כדי להשיג מהם התחייבות לפעול לתיקונו של חוק הלאום לאחר הבחירות. הם בחרו להתחיל את מסעם בביתו של גנץ, שלעיני המצלמות סיפק להם את מבוקשם.

"אני רואה פה חברים משירות משותף של שנים רבות – במערכות, במבצעים, בהיתקלויות, בפציעות", אמר גנץ. "יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לוודא שביחד אנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו בצורה משותפת כברית חיים, כמו שראוי שיהיה. אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון החקיקה באופן שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק, לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. נעשה את זה ביחד".

במפלגת הימין החדש הגיבו על דבריו של גנץ. ‏"אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה – גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"ץ. תוכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו".

תגיות:בני גנץחוק הלאוםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה