חדשות בארץ

הימין נגד גנץ: מועמד שמאל - בדיוק כמו לפיד

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על דבריו של הרמטכ"ל לשעבר, ששבר את שתיקתו ואמר כי יעשה כל שביכולתו כדי לתקן את חוק הלאום

גנץ בכניסה לביתו, הבוקר (צילום: פלאש 90)גנץ בכניסה לביתו, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץשבר היום (שני) את שתיקתו, וכצפוי במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על דבריו.

גנץ, שרץ לכנסת בראשות מפלגת "חוסן לישראל" – בחר להשמיע את התבטאותו הפוליטית הראשונה בנושא הטעון של חוק הלאום, שאושר בכנסת בחודש יולי שעבר. הוא דיבר בכניסה לביתו בראש העין עם פעילים של העדה הדרוזית המוחים נגד החוק, ואמר להם כי יעשה כל שביכולתו כדי לתקן אותו.

בימין עטו כמוצאי שלל רב על דבריו של גנץ ומיהרו לסמן אותו כאיש שמאל. ממפלגת הימין החדש יצאה בתחילה התגובה הבאה. ‏"אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה – גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"ץ. תוכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו". שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה לאחר מכן כי "כוונתו של גנץ לשנות את חוק הלאום תפגע באופיה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הכנסת היא זו שקובעת את אופיה של מדינת ישראל, ולא בג"ץ. באחינו הדרוזים ובתחושותיהם הקשות צריך לטפל בהידברות, ביחד ובחקיקה נפרדת".

מהעבר השני, בירכה יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, על דבריו של גנץ: "התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית, ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות לפיו ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שוויון. זוהי משימה ראשונה לאחר הבחירות".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביע תמיכה בדבריו של גנץ: "חשוב שיהיה חוק שתואם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולכן אחד הדברים הראשונים שנעשה כשנגיע לשלטון יהיה תיקון חוק הלאום הנוכחי לחוק הלאום של בני בגין ויש עתיד".

מהליכוד נמסרה התגובה הבאה: "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

השר יריב לוין (ליכוד), שהיה בין מוביליו של חוק הלאום, אמר: "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית".

השר לשעבר גדעון סער, המתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, אמר: "‏אם המשפט הראשון שאומר בני גנץ הוא נגד ההישג הכי חשוב של המחנה הלאומי בכנסת היוצאת – זה ממקם אותו בדיוק מוחלט: מולו. אני מכבד את עברו הצבאי של גנץ וקצת פחות מתרשם מהבנתו במשפט חוקתי. אין כל סיבה לתקן או לשנות את חוק הלאום".

ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, המתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, התייחס אף הוא לאמירתו של הרמטכ"ל לשעבר: "טעה בני גנץ. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דבר המשתקף במדויק מחוק הלאום ומחוק כבוד האדם וחירותו. כתמיד, המחנה הלאומי והליכוד בראשו מחויבים לחזק את הברית עם המיעוטים הנאמנים למדינת ישראל כוולם. האמירה הנדירה מבהירה שבני גנץ,  עתיר זכויות ככל שיהיה, אינו חלק מהמחנה שלנו".

תגיות:גדעון סערבני גנץיריב לויןציפי לבניבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה