חדשות בארץ

בורסת השמות של גנץ מתרחבת: מיקי חיימוביץ’ ואסף זמיר על הכוונת

ראש מפלגת "חוסן לישראל" ממשיך במאמציו לגבש את רשימת המועמדים של מפלגתו לכנסת, לקראת מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית בחודש הבא

גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בני גנץ, ראש מפלגת "חוסן לישראל", נמצא בימים אלו בעיצומה של הרכבת רשימת המועמדים של מפלגתו לכנסת. ככל שמתקרב ה- 21 בפברואר – מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית – מתרבות הידיעות על שמותיהם של אישים שונים שגנץ יבחר לרוץ אתם יחד.

על הכוונת של גנץ נמצאים כעת שני מועמדים פוטנציאליים: מגישת החדשות מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר שהתמודד בבחירות המקומיות האחרונות על ראשות העיר מול רון חולדאי אך נוצח. על פי הדיווח אמש (שלישי) של עמית סגל בחברת החדשות, בפגישה שקיים גנץ עם חיימוביץ' הוא הציע לה להתברג באחד מחמשת המקומות הראשונים ברשימה. חיימוביץ' לא הכחישה את קיומה של הפגישה אך לא הסכימה להתייחס לגופם של דברים. גם אסף זמיר זוכה לחיבוק חם מצדו של גנץ. ספי עובדיה מחדשות 13 דיווח כי הרמטכ"ל לשעבר הציע לזמיר – כיום חבר מועצת העיר תל אביב – מקום גבוה ברשימה.

מ"חוסן לישראל" ממשיכים לשמור על עמימות ומסרו את התגובה הבאה: "אנחנו לא מתייחסים לשלל השמות שעולים בשבועות האחרונים – לא מאשרים ולא מכחישים כמדיניות אף שם".

חיימוביץ' וזמיר הם המצטרפים האחרונים לבורסת השמות של "חוסן לישראל", שתופחת ועולה ככל שהמרוץ לכנסת מתחמם. על פי הדיווח ב"הארץ", לפחות 12 גברים ונשים קיבלו מגנץ הצעה למקומות ברשימה, שעל פי הסקרים עשויים להבטיח להם כרטיס כניסה לכנסת. בין האנשים ששמותיהם פורסמו כמובטחים ברשימה נמצאים איש החינוך חילי טרופר, ששימש כעוזרו של שר החינוך לשעבר שי פירון, וראש עיריית ירוחם לשעבר, מיכאל ביטון. על פי הידוע, גנץ מנהל מגעים גם עם אלון שוסטר, לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב. גם שמו של רון פרושאור – שכיהן כשגריר ישראל באו"ם ובבריטניה וכמנכ"ל משרד החוץ – מתגלגל במסדרונות הפוליטיים והתקשורתיים כמי שעשוי להצטרף ל"חוסן לישראל". הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי יתקבל על ידי גנץ בזרועות פתוחות כמספר 2 שלו - אם וכאשר יקבל את ההחלטה להצטרף לפוליטיקה ולעשות זאת באמצעות הפלטפורמה של "חוסן לישראל".

רבים מחברי הכנסת הנוכחית היו שמחים להימנות על רשימת מועמדי המפלגה של גנץ, שנעה בסקרים בין 10 ל- 16 מנדטים. עם זאת, ב"הארץ" מדווחים כי גנץ אינו מעוניין לשלב ברשימתו חברי כנסת מכהנים, זאת – ככל הנראה – מתוך רצון להציג בפני הבוחרים דימוי נקי, רענן וחדשני. על פי ידיעה זו, גנץ עצמו או מקורביו דחו את פניותיהם של כעשרה חברי כנסת להצטרף ל"חוסן לישראל". כחריג ניתן לציין את חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, העומדת בראשות מפלגת "גשר", שמנהלת משא ומתן עם גנץ על איחוד בין מפלגותיהם.

ומה באשר לאפשרות לחבירה בין מפלגתו של גנץ למפלגת תל"ם של שר הביטחון לשעבר, משה יעלון? המגעים בין השניים מתנהלים בעצלתיים, ובשלב זה לא נראה שהם מבשילים לכדי מיזוג. אחת הסיבות לכך היא העובדה שיעלון הכריז כי לא יצטרף לממשלה שתורכב על ידי נתניהו – הצהרה שגנץ, ככל הנראה, אינו מוכן להתחייב אליה.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה