חדשות בארץ

150 מפלסות שלג ו- 250 טון מלח: ירושלים נכנסת לכוננות שלג

עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג הצפוי להגיע לבירה בהמשך השבוע. ראש העיר, משה ליאון, אמר: "לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה, השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים שנדרשים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי הביטחון"

שלג בירושלים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שלג בירושלים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

תחזיות מזג האוויר, המתעדכנות כל העת, ממשיכות לטעון כי ישנה אפשרות להיערמותו של שלג בירושלים עד לכדי מספר סנטימטרים. בהודעה שהוציאה היום (שני) עיריית ירושלים נאמר כי היא משלימה את היערכותה לכך.

​"על פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בימים הקרובים צפויה מערכת חורפית עם רוחות חזקות, טמפרטורה נמוכה וסיכוי לשלג שעשוי אף להיערם למספר סנטימטרים", נאמר בהודעה. "עיריית ירושלים וגופי הביטחון קוראים לתושבי ירושלים להיערך מבעוד מועד לסופה הצפויה. מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג אוויר סוער וממליץ לתושבים לשמור על הבטיחות. חשוב לציין כי לאור הסופה, ייתכנו  שיבושים ברחבי העיר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה, השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים שנדרשים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי הביטחון."

לקראת הגעתם של הפתיתים הלבנים לעיר הבירה, תפעיל עיריית ירושלים על פי הצורך כ- 150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. בנוסף, העירייה הצטיידה ב- 250 טונות של מלח לפיזור וטיפול בשלג. "במידה וירד שלג, תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים למתן מענה לכוחות החירום וההצלה לטיפול באירועי חירום והצלת חיים". בעירייה הדגישו כי "התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה".

העירייה הבהירה לציבור התושבים והמבקרים כי בעת ירידת שלג עליהם להישמע להוראות המשטרה, להימנע מנסיעה בכבישים ולא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות, וזאת על מנת לאפשר לצוותים העירוניים ולגורמי ההצלה לשמור על הצירים המרכזיים פתוחים. יש להתעדכן בכלי התקשורת באשר לשינויים בהסדרי התנועה.

כחלק מההיערכות העירונית לשלג ולשיבושים שעלולים להיגרם במידה וייערם, באתר העירייה יופעל במידת הצורך 'אתר שלג', בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל הגורמים בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, חשמל ועוד. מינהל החינוך העירוני נערך אף הוא: הוא יקיים הערכות מצב שוטפות, במהלכן יוחלט האם לקיים או הלימודים בבתי הספר או לבטלם במהלך ירידת השלג ובימים שלאחר מכן. העירייה קוראת לתושבים להתעדכן בכלי התקשורת ובאתר העירוני.

בנוסף לצעדי ההיערכות השונים בהן היא נוקטת, העירייה יצאה עם המלצות שונות לתושבי העיר: "לבדוק את תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור, ולהצטייד גם באמצעי חימום לא מבוססי חשמל; לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות; לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים; לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים; להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך; לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות; ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים. בנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים".

ולסיום, עצה חשובה נוספת של העירייה לירושלמים שביניכם: "בעת חשש לקרה – לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף כדי למנוע את קפיאת המים בצינורות קולטי דוד השמש. קפיאת המים גורמת להתבקעות הצינורות".

תגיות:שלגירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה