חדשות יהדות

הרב לאו בקריאה לקראת הבחירות: "שמרו על יחס הוגן ללא פגיעות אישיות"

"אין מקום לפגיעה אישית", אמר הרב דוד לאו, כשהוא מתייחס למערכת הבחירות הסוערת. "גם כאשר ישנה הערה, דאגו שתיאמר באופן מכובד"

  • כ"ג טבת התשע"ט
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, השתתף בשבוע שעבר בכנס המוהלים הארצי של הרבנות הראשית שהתקיים בבני ברק.

במהלך דבריו, התייחס הרב הראשי לחשיבות הרבה השוררת בקיום המצוות בזריזות. הרב התייחס למנהג לערוך את ברית המילה מוקדם בבוקר כדי להזדרז במצוות, ודרש מהמוהלים: "הקפידו על הזריזות אך לא על חשבון הזהירות".

הרב לאו ציטט את הפסוק בקהלת: "עת ללדת ועת למות", והסביר כי "גם אלו שרחוקים מקיום המצוות לצערינו, עדיין בשעת הלידה ובשעת הפטירה - רוב מוחלט של עם ישראל שומר על המסורת. בלידה מקיימים את מצוות ברית המילה, ובעת הפטירה נקברים בקבר ישראל".

הרב לאו הוסיף והתייחס לבחירות הקרבות. "בבחירות המקומיות לצערנו מצאנו מחלוקות וויכוחים שירדו למקומות לא נכונים ולפגיעות אישיות, כאשר לאחר הבחירות אנו רואים את כולם יושבים יחד", אמר, "זו הזדמנות לקראת הבחירות הקרבות לבקש שגם כאשר ישנה הערה, לא לעשות זאת ברמה האישית ולדאוג שתיאמר באופן מכובד כפי שנאמר: 'איזהו מכובד המכבד את הבריות', ולא מי שמזלזל בבריות.

במהלך הדברים, חזר הרב לאו לקשר את הנאמר למצוות המילה, ופנה למוהלים בבקשה: "ולכן אני מבקש גם מכם המוהלים – תכבדו אחד את השני ואת העבודה אחד של השני, אל תעירו בפרהסיה על אופן הפעילות של מוהל אחר. כולנו שותפים כאחד תחת אותה הדרך ואותה המסורת של ישראל סבא".

את דבריו סיים הרב לאו בקריאה לאחדות. "כל הכינוס הזה מהותו הוא להיות יחד ולשמור על המצווה המיוחדת שמאחדת ומשותפת לכל עם ישראל. אני מברך אתכם שתזכו לקדש שם שמים בכל משפחה שאתם פוגשים, כשאתם מקיימים את המצווה החשובה שהיא הראשונה שמקיימים בגופו של כל יהודי ויהודי, ושבו נקרא שם ישראל. תזכו להרבה סייעתא דשמיא בכל מעשה ידיכם"

תגיות:רב דוד לאובחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה