חדשות בארץ

נחשף תיעוד חדש ממנהרת חיזבאללה, נתניהו הגיע לזירת הפיגוע בצומת גבעת אסף

אבו מאזן נפגש עם עבדאללה מלך ירדן, חנין זועבי קיבלה נזיפה חמורה על השתלחותה בחיילי צה"ל, ושני סנאטורים רפובליקנים הגישו הצעת חוק להכרה בריבונות ישראל בגולן. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

צה"ל חשף הבוקר תיעוד חדש מתוך אחת ממנהרות הטרור ההתקפיות של החיזבאללה שאותרו על ידי חיילי צה"ל במהלך מבצע "מגן צפוני". בסרטון ניתן להבחין כי בניגוד למנהרות אחרות, שנחצבו בתוך הסלע, מנהרה זו נבנתה בצורת בנייה שונה שכללה דיפון מבטון. לאחר ניתוח המנהרה והצילומים שיצאו מתוכה, בצה"ל מעריכים כי החיזבאללה עשה ניסיון לחסום את תוואי המנהרה. להרחבה לחץ כאן

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, טען הבוקר – מפי מקורות מערביים בביירות – כי ישראל ביקשה מארצות הברית ללחוץ על צבא לבנון במטרה שיסייע לחשוף מנהרות נוספות מעברו הלבנוני של הגבול ולנטרלן תוך שיתוף פעולה עם יוניפי"ל. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה לחצים להרחיב ולחזק את סמכויותיו של כוח האו"ם כדי שהוא יוכל למנוע את הפרות החלטת מועצת הביטחון על ידי חיזבאללה. לדברי "אל-אח'באר", לבנון מסרבת בתוקף לדון בחיזוקו של יוניפי"ל, והבהירה כי צבאה לא יסייע בגילוי המנהרות.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית במפקדת אוגדת יהודה ושומרון במטה בנימין. הוא קיבל סקירות ביטחוניות על הפעילות השוטפת של צה"ל בגזרת יהודה ושומרון לסיכול הטרור והגנת יישובים, ושוחח עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה ועם חיילי גדוד "נצח יהודה" ששניים מלוחמיו נהרגו בשבוע שעבר בפיגוע בצומת גבעת אסף. ראש הממשלה הגיע לזירת הפיגוע, וקרא פרק תהילים עם ראש מועצת בית אל, שי אלון, שהתלווה אליו. נתניהו ציין כי ״בסוף השבוע היו 100 מעצרים ואתמול 36, זו רק שאלה של זמן עד שאנחנו נמצא גם את הרוצח הזה, כפי שמצאנו את האחרים, ונבוא איתו חשבון כפי שבאנו עם האחרים. הטרור הפלסטיני לא יעקור אותנו מכאן, המקום הזה הוא לב המולדת שלנו". להרחבה לחץ כאן

תינוק כבן תשעה חודשים נפצע לפנות ערב באורח קל בפניו מיידוי אבנים לעבר הרכב בו נסע בכביש עוקף חלחול, צפונית לחברון. הוא נשרט בפניו מרסיסי זגוגית ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

חיילי צה"ל נטרלו הבוקר מטען מאולתר שנמצא בסמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המטען היה מחובר לבלון שזוהה בזמן מעופו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, המסיימת את תפקידה דיברה היום בפעם האחרונה במועצת הביטחון, בדיון על המצב במזרח התיכון. "ניסיתי לעצור את האובססיה של האו"ם עם ישראל", אמרה היילי, הזכורה בעמדות הפרו-ישראליות המובהקות שהביעה לאורך שתי שנות הקדנציה שלה. "הוא שידר מסר לא נכון לפלסטינים, שהם יכולים להשיג את מטרותיהם ללא מו"מ ישיר, ומסר לישראל שעליה לא לסמוך על האו"ם".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש היום בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. השניים דנו בהסלמה ביהודה ושומרון.

ארצות הברית: הסנאטורים הרפובליקנים טד קרוז וטום קוטון הגישו הצעת חוק להכרה אמריקנית בריבונותה של ישראל ברמת הגולן. הצעת החוק קובעת כי "האינטרס הלאומי הביטחוני של ארצות הברית הוא להבטיח את ביטחונה של ישראל", וכי "לא ניתן להבטיח את ביטחונה של ישראל מפני התקפות מסוריה ולבנון מבלי להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נפגש היום בכנסת עם נשיא מולדובה איגור דודון המבקר בארץ. אדלשטיין אמר לאורח כי "חרף האפשרות להקדמת הבחירות, ישראל זקוקה ליציבות פוליטית. במיוחד בעת הזאת, כשהאיראנים צובאים על גבולות יישובי הצפון, ועוד ועוד מנהרות טרור נחשפות". הוא הוסיף: "המצב סבוך. זה אבסורד שחיזבאללה מצפצף על החלטה 1701 של האו"ם, האוסרת על פעולות עוינות מכל סוג בדרום לבנון, ואף אחד לא מעז להתעמת איתו, למעט ישראל. לשמחתנו, הצבא הישראלי מלמד את החיזבאללה בימים אלה שיעור חשוב מאוד". הנשיא המולדובי הדגיש כי ארצו עומדת לצדה של ישראל בהתמודדותה עם האתגרים והקשיים באזור: "זכרו תמיד שיש לכם חבר במולדובה. אנו תומכים בכם ומאחלים לכם הצלחה בפעולות חשיפת המנהרות בגבול הצפון".

בארץ

משרד הבריאות הזהיר היום כאלף בני אדם, שהגיעו בשבוע שעבר לכפר חב"ד להשתתף באירועי "דידן נצח", כי יש חשש שנדבקו בחצבת. האזהרה הוצאה לאחר שתושב צפת שנכח באירועים אובחן כחולה בחצבת. במקום התקיימה התוועדות, וכן נערך יריד, לציון יום ה' בטבת תשמ"ז, אז פסק בית משפט אמריקני כי הספרים בספריית חב"ד שהובאה מרוסיה הינם רכושה של החסידות. מי מבין משתתפי האירועים בכפר חב"ד שנולד משנת 1957 ואילך, ולא חוסן בעבר נגד חצבת, מתבקש לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריו כדי לקבל חיסון. להרחבה לחץ כאן

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע היום לניחום אבלים בבתיהן של משפחות החיילים שנהרגו בשבוע שעבר בפיגוע בצומת גבעת אסף.

נזיפה חמורה – זה העונש שהטילה ועדת האתיקה של הכנסת על חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), זאת לאחר שבחודש יוני אמרה במליאה כי "אזרחי עזה נרצחים על ידי חיילי צה"ל".

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית חוק האוסר לפרסם מוצרי עישון ומטיל הגבלות על שיווקם. כיום החוק כבר קובע הגבלות מסוימות על פרסום מוצרי טבק, אך על פי הצעת החוק החדשה פרסום מוצרים אלו ייאסר כליל, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת – ובלבד שמשרד הבריאות יפרסם מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן יוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון – הגבלות אלו יחולו גם על הדיוטי-פרי. עוד הוחלט כי חפיסות הסיגריות יהיו אחידות ויכללו רק את שם המותג ואזהרה, ובנוסף יופחת ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות. חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ- 450 אלף שקל.

12 בני אדם, תושבי צפון הארץ ושטחי הרשות הפלסטינית, נעצרו בחשד להשתייכות לחוליית גנבי רכב שפעלה בצפון והעבירה את הרכבים הגנובים לשטחי הרשות הפלסטינית. החשודים הובאו היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בטבריה.להרחבה לחץ כאן

בעולם

בריטניה תתחיל לגבש את התוכנית לעזיבת האיחוד האירופי גם מבלי שהצדדים חתמו על הסכם הברקזיט. כך מסר דוברה של ראש הממשלה, תרזה מיי, בתום ישיבה שקיימה עם שרים בכירים. הדובר הדגיש, עם זאת, כי בריטניה מעדיפה שעזיבת האיחוד תתבצע בהסכם. תאריך היעד לעזיבה הוא סוף חודש מרץ 2019.

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית. במישור החוף ינשבו רוחות דרום מערביות ערות. משעות הצהריים יחלו לרדת גשמים מקומיים, מלווים בסופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון הארץ. לקראת ערב הגשם יתחזק ויתפשט עד לצפון הנגב, וקיים חשש מהצפות במישור החוף.

ביום חמישי ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. קיים חשש משיטפונות בבקעת הירדן, בנחלי מדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות ירדו והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שישי מזג האוויר מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכן גשם מקומי קל, בעיקר במרכז ובנגב.

תגיות:חנין זועביתרזה מייניקי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה