חדשות בארץ

כאלף בני אדם נחשפו לחולה חצבת באזור המרכז

משרד הבריאות הודיע כי כאלף בני אדם שהשתתפו בשבוע שעבר באירועים בכפר חב"ד נחשפו לחולה חצבת ויש חשש שנדבקו במחלה. מי שנולד משנת 1957 ואילך ולא חוסן בעבר נגד המחלה - צריך לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריו כדי לקבל חיסון

תמונת אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הזהיר היום (שלישי) כאלף בני אדם שהגיעו בשבוע שעבר לכפר חב"ד להשתתף באירועי "דידן נצח" כי יש חשש שנדבקו בחצבת.

האזהרה הוצאה לאחר שתושב צפת שנכח באירועים, שהתקיימו ביום רביעי שעבר, אובחן כחולה בחצבת. במקום התקיימה התוועדות, וכן נערך יריד, לציון יום ה' בטבת תשמ"ז, אז פסק בית משפט אמריקני כי הספרים בספריית חב"ד שהובאה מרוסיה הינם רכושה של החסידות.

ממשרד הבריאות נמסר כי מי מבין משתתפי האירועים בכפר חב"ד שנולד משנת 1957 ואילך, ולא חוסן בעבר נגד חצבת, צריך לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריו כדי לקבל חיסון. בנוסף, מי שיפתח מחלת חום או פריחה בשלושת השבועות הקרובים מתבקש ליידע את הרופא המטפל שלו כי הוא בא במגע עם חולה חצבת.

נתוני התחלואה בחצבת בארץ, המעודכנים ליום ראשון, מלמדים כי בשנת 2018 קרוב ל- 2,600 בני אדם נדבקו במחלה. מחוז ירושלים מוביל את רשימת ההידבקויות עם יותר מ- 1,600 חולים. עוד עולה מהנתונים כי השיא בתחלואת החצבת נרשם בחודש אוקטובר, אז נתגלו ברחבי הארץ 948 חולים. בחודש נובמבר נרשמה ירידה בחולי החצבת – לראשונה מאז תחילת התפרצות המחלה בחודש מרץ – ומספרם הסתכם ב- 870. עד אמצע חודש דצמבר אותרו 71 חולים בלבד – ירידה דרסטית שככל הנראה מעידה, בחסדי שמיים, על בלימת המחלה. מרבית מקרי החצבת הם בקרב תינוקות שלא חוסנו.

תגיות:חצבתכפר חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה