חדשות בארץ

צה"ל חשף תיעוד חדש של מנהרת חיזבאללה: ארגון הטרור ניסה לחסום את התוואי

בסרטון החדש ניתן להבחין כי בניגוד למנהרות אחרות של החיזבאללה, שנחצבו בתוך הסלע, מנהרה זו נבנתה בצורת בנייה שונה שכללה דיפון מבטון

מנהרת חיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)מנהרת חיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פרסם הבוקר (שלישי) תיעוד נוסף מתוך אחת ממנהרות הטרור ההתקפיות של החיזבאללה שנחשפו על ידי חיילי צה"ל במהלך מבצע "מגן צפוני", שהחל לפני שבועיים.

עד כה נחשפו ארבע מנהרות שחדרו מלבנון לתוך שטח ישראל. בצה"ל מבהירים כי "המנהרות, כמו אלה הנוספות המצויות עתה בתהליכי חשיפה, גלויים וחשאיים, לא מהוות איום על תושבי ישראל ומידע סדור בנושא הפעילות נמסר כל העת לראשי הרשויות בצפון".

בסרטון ניתן להבחין כי בניגוד למנהרות אחרות, שנחצבו בתוך הסלע, מנהרה זו נבנתה בצורת בנייה שונה שכללה דיפון מבטון. לאחר ניתוח המנהרה והצילומים שיצאו מתוכה, בצה"ל מעריכים כי החיזבאללה עשה ניסיון לחסום את תוואי המנהרה.

(וידיאו: דובר צה"ל)

עיתויו של פרסום הסרטון החדש בא לקראת הישיבה שתיערך מחר במועצת הביטחון של האו"ם, לבקשת ישראל, לדון במנהרות החיזבאללה. אתמול פרסמה רשת CNN תיעוד מתוך מנהרה אחרת של החיזבאללה, לאחר שצה"ל התיר לצוות שלה להכניס לתוכה מצלמה. בדיווח של ה- CNN נאמר כי מדובר ב"מנהרה מתוחכמת עם אוורור ותאורה".

ארגון יוניפי”ל אישר אמש כי שתי מנהרות מתוך הארבע שנחשפו על ידי צה"ל חדרו לשטח ישראל. בהודעה שהוציא כוח האו"ם לא אוזכר הגוף שחפר את המנהרות – כלומר, החיזבאללה – אך נאמר כי מדובר בהפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. על פי ההודעה, יוניפי"ל פנה לרשויות הלבנוניות בבקשה "להבטיח פעולות מעקב דחופות, בהתאם לאחריותה של ממשלת לבנון על פי החלטה 1701".

העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח אתמול כי רוסיה פנתה ללבנון בבקשה שתפעל בעצמה לחשוף את מנהרות החיזבאללה, בהתאם לאחריותה על פי החלטה 1701 של מועצת הביטחון, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה ב- 2006. על פי הידיעה, פנייה זו באה בעקבות נסיעתה בשבוע שעבר למוסקבה של משלחת צה"ל בראשות ראש אגף מבצעים, האלוף אהרן חליוה. בין היתר, קציני צה"ל הציגו בפני עמיתיהם הרוסיים פרטים על המנהרות שנחשפו במהלך מבצע "מגן צפוני".

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, טען הבוקר – מפי מקורות מערביים בביירות – כי ישראל ביקשה מארצות הברית ללחוץ על צבא לבנון במטרה שיסייע לחשוף מנהרות נוספות מעברו הלבנוני של הגבול ולנטרלן תוך שיתוף פעולה עם יוניפי"ל. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה לחצים להרחיב ולחזק את סמכויותיו של כוח האו"ם כדי שהוא יוכל למנוע את הפרות החלטת מועצת הביטחון על ידי חיזבאללה. לדברי "אל-אח'באר", לבנון מסרבת בתוקף לדון בחיזוקו של יוניפי"ל, והבהירה כי צבאה לא יסייע בגילוי המנהרות.

תגיות:רוסיהמנהרותחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה