חדשות בארץ

נחשפה מנהרה רביעית של חיזבאללה, יקודם החוק להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון

ראשי רשויות ביהודה ושומרון הפגינו מול משרד ראש הממשלה, מפקד פיקוד המרכז חתם על הצו להריסת דירת המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד, והיועץ המשפטי לממשלה הביע התנגדות לקידום החוק לגירוש משפחות מחבלים. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

צה"ל הודיע היום כי במהלך סוף השבוע אותרה מנהרת טרור רביעית במספר של החיזבאללה שחדרה משטח לבנון לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי תוואי המנהרה נמצא בשליטה ואינו מהווה איום. עוד נאמר בהודעה: "המנהרה, כמו יתר המנהרות, מולכדה על ידי צה"ל, וכל מי שייכנס אליה מצדו הלבנוני מסכן את חייו". להרחבה לחץ כאן

מאות בני אדם השתתפו אמש בעצרת בכיכר רבין בתל אביב לזכרם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, שנרצחו לפני חודשיים בפיגוע באזור התעשייה ברקן. על רקע גל הפיגועים של הימים האחרונים, דרשו בני משפחות שכולות מהממשלה להחריף את המאבק נגד הטרור. רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, דרש בדבריו מראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב את הביטחון: "צריך לעשות שינוי שיוציא לאויבים שלנו את החשק לצאת לפיגועים. חייבים להרוס את בתי המחבלים מהיסוד, ביום הפיגוע או למחרתו. את הדיון בבג"ץ צריך לעשות אחרי הריסת הבית". איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, אמרה בכאב: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות. המשפחות האלה צריכות לדעת שמה שיקרה להן זה שהמשפחות יוגלו מעבר למדינה הזאת. לא יכול להיות שאנחנו נחיה בחוסר ביטחון והם יצחקו עלינו". להרחבה לחץ כאן

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם היום על צו הריסה לדירה בכפר יטא, מדרום לחברון, בה התגורר המחבל שרצח ב- 16 בספטמבר את ארי פולד הי"ד בכניסה לקניון "הרים" בצומת גוש עציון. בצה"ל הבהירו כי צו ההריסה מתייחס לדירה בקומה העליונה במבנה בן שלוש קומות, בה התגורר המחבל. למשפחתו של המחבל ניתנה אורכה של 48 שעות עד למימוש הצו, במהלכה יוכלו להגיש עתירה לבג"ץ. להרחבה לחץ כאן

צעירה נפצעה בפניה מיידוי אבנים בכביש 60, כקילומטר וחצי צפונית ליישוב עלי. היא פונתה במצב קל עד בינוני לבית החולים שערי צדק בירושלים.

הותר לפרסום כי לוחמי צה"ל בשיתוף שב"כ איתרו לפני מספר ימים נשק מסוג קלצ’ניקוב ומחסניות שבאמצעותו ביצע המחבל ביום חמישי האחרון את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף. כן אותר נשק שהיה שייך לאחד הלוחמים שנפגעו בפיגוע. מצבו של החייל שנפצע בפיגוע מוסיף להיות קשה מאוד. הוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. החייל שנפצע בפיגוע בבית אל ביום שישי מאושפז בבית החולים במצב בינוני ובהכרה מלאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, כי בעקבות גל הפיגועים ביהודה ושומרון ננקטו פעולות תקיפות בתחום הביטחון ובתחום ההתיישבות. "העברתי מסר ברור לחמאס", הבהיר ראש הממשלה, "לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביהודה ושומרון, ונגבה על כך מחיר כבד".

לפני ישיבת הממשלה, התקיימה מחוץ למשרד ראש הממשלה הפגנה של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון במחאה על ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לנתניהו להודיע על הקמתם של שלושה יישובים חדשים על שמם של שלושת היהודים שנרצחו בשבוע שעבר. שרים רבים יצאו אל המפגינים, וחלקם אף נאמו בעצרת. שר החינוך נפתלי בנט אמר: "בכל פעם שיש טרור אנחנו צריכים לבנות. נגיע לשלום עם השכנים שלנו כשהם יתייאשו מהתקווה להוציא אותנו מהארץ הזאת. איך הם יתייאשו? שנבנה עוד ישובים, עוד בתי ספר ועוד גני ילדים". בנט הוסיף כי "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים והבטיח שינוי מדיניות – להחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות. אני קורא לראש הממשלה: הבטחת – תקיים". שר התיירות יריב לוין אמר: "הגיע הזמן למעשים. הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן. במקום שבו רוצחים יהודים רק בגלל שהם יהודים כדי למנוע מהם לחיות פה – זה בדיוק המקום שבו צריכה לקום התיישבות גדולה, חדשה וחזקה". להרחבה לחץ כאן

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב לדון במצב הביטחוני ביהודה ושומרון. בישיבה נדונה גם מדיניות הריסת בתי מחבלים, ועלתה גם דרישתו של השר נפתלי בנט לחוקק חוק לגירוש משפחות מחבלים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי מדובר בחוק שאינו חוקתי ולא ניתן לגרש משפחות מחבלים שלא בהכרח ידעו על כוונת המחבל לבצע את זממו.

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שיזמו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון. על פי "חוק ההתיישבות הצעירה" – המכונה גם "חוק ההסדרה 2" או "חוק מרקם חיים" – הממשלה תסדיר בתוך שנתיים את מעמדם של עשרות יישובים ביהודה ושומרון שהוקמו בעשרים השנים האחרונות על אדמות מדינה ובתמיכת ממשלות ישראל. בנוסף, 6,000 המשפחות המתגוררות ביישובים אלו יזכו בתקופת הביניים, עד להסדרת היישובים, לשירותים מוניציפליים בסיסיים אותם לא קיבלו עד היום, כגון חיבור לתשתיות חשמל ומים, פינוי אשפה ועוד. משרדי הממשלה יסייעו ליישובים בתקציבים, בתשתיות ובהקמת מבני חינוך ומבני ציבור הנדרשים לצורך החיים התקינים של תושביהם. זאת ועוד: כל הליכי האכיפה והצווים המינהליים שהוצאו לפינוי ולהריסה בתחומי היישובים יוקפאו. יצוין כי הוועדה אישרה לקדם את החוק למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, שהובעה בישיבה על ידי המשנה שלו, עורך הדין רז נזרי. הצעת החוק צריכה לעבור 3 קריאות בכנסת כדי להיכנס לתוקף. להרחבה לחץ כאן

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום 35 שנות מאסר על המחבל שרצח את ינאי ויסמן הי"ד בפברואר 2016, בפיגוע שהתרחש בסניף רמי לוי באזור התעשייה שער בנימין. הנימוק שבעטיו לא גזר בית המשפט על המחבל מאסר עולם הוא בשל היותו קטין. בנוסף, פסק בית המשפט כי על המחבל לפצות את משפחתו של ויסמן במיליון שקלים, ולפצות יהודי נוסף שנפצע בפיגוע ברבע מיליון שקלים. משפחת ויסמן הגיבה בזעם על פסק הדין ובדרישה מהפרקליטות הצבאית לערער על העונש ולדרוש להטיל על המחבל מאסר עולם. להרחבה לחץ כאן

ארגון החמאס ציין היום 31 שנים להקמתו בעצרת בעיר עזה, בה השתתפו מאות אלפי אנשים. ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמאעיל הנייה, קרא להקמת ממשלת אחדות לאומית עם הפת"ח ואמר כי "חובה להפסיק את התיאום הביטחוני עם הכיבוש באופן מיידי".

שירה ועמיחי איש-רן, בני הזוג שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון שעבר ושכלו את בנם התינוק, מסרו הערב הצהרה מיוחדת לכלי התקשורת. השניים הודו מעומק הלב לקדוש ברוך הוא, לעם ישראל ולצוותים הרפואיים שמטפלים בהם. "איזה כיף להיות חלק מעם כזה", אמר עמיחי, "שכל הזמן שולחים מכתבים, הודעות, מתקשרים, ביקורים, נון סטופ כל הזמן. פשוט מדהים, זה מכל עם ישראל, מכל הגוונים. זה משהו שהתינוק שלנו הצליח לעשות בשלושת הימים הקצרים שהוא חי. הוא פשוט איחד אותנו. אני גאה להיות חלק מעם כזה". עמיחי הוסיף כי "זה משהו שאנחנו צריכים לזכור ולשמר, זה הכי חשוב. יכולים להיות חילוקי דעות, וזה בסדר, אבל בסוף צריך לזכור שאנחנו עם אחד. קודם כל אנחנו אחים. את זה האויבים לא יצליחו לקחת לנו. הם יכולים לירות בנו, לדרוס אותנו, לזרוק עלינו אבנים, למצוא כל מיני דרכים לעשות פיגועים, לרצוח אותנו ואת ילדינו, אבל הם לא יכולים לשבור אותנו. אנחנו לא ניתן להם". להרחבה לחץ כאן

בארץ

משרד הבריאות הודיע כי הנוסעים בקו 319 שיצא מרחובות לבני ברק ביום חמישי שעבר בשעה 19:00, וכן הנוסעים בקו 997 שיצא מבני ברק לצפת באותו יום בשעה 21:00, נחשפו לחולי חצבת שהיו על אוטובוסים אלו. חולה חצבת היה גם על טיסה מספר TK0786 של חברת "Turkish Airline" שהמריאה מאיסטנבול ב- 11 בדצמבר בשעה 13:15 בדרכה לישראל. נוסעי האוטובוסים והטיסה שנולדו אחרי 1957 ואינם מחוסנים בשתי מנות כנגד חצבת, מוזמנים לפנות ללשכת הבריאות הקרובה ביותר על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת. 

העובדים הסוציאליים ישביתו מחר את כל שירותי הרווחה ברחבי הארץ.

נהגת איבדה שליטה על רכבה במהלך ניסיון חנייה ברחוב ראול ולנברג בשכונת רמת אשכול בחיפה. היא פגעה במעקה בטון וצנחה עם רכבה כלפי מטה. הרכב נבלם בהפרש הגבהים שבין מפלס הרחוב למפלס החנייה התחתון. בחסדי שמיים, התאונה הסתיימה בפציעה קלה של הנהגת. צניחת הרכב גרמה לפגיעה בצנרת הגז ולדליפת גז.

(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף)(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף)

פועל כבן 58 נפל בשעות הצהריים מגובה של כ- 4 מטרים באתר בנייה צפונית לנהריה. הוא פונה במצב בינוני, עם חבלות בגפיים, לבית החולים בנהריה.

ילדה כבת 12 נפגעה בשעות הצהריים מרכב ברחוב יפו בירושלים. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם עם במצב בינוני עם חבלת ראש.

החופים בצדו המזרחי של אגם הכינרת נסגרו בשל הרוחות החזקות. רשות הכנרת ביקשה ממי שמגיעים לכינרת שלא להיכנס למים מחשש להיסחפות.

בעולם

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, טען היום כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לנשיא טורקיה ארדואן כי יפעל להסגרתו לטורקיה של פתהוללה גולן. המשטר הטורקי טוען כי גולן – איש דת טורקי שחי קרוב לעשרים שנה בפנסילבניה שבארצות הברית – הוא העומד מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל שהתרחש במדינה בקיץ 2016. ארצות הברית דחתה עד כה את דרישתה של טורקיה להסגיר לידיה את גולן.

בהתייחסו לחיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, אמר צ'בושולו כי אין ספק שסעודיה היא העומדת מאחורי תכנון הרצח. הוא האשים כי מדינות רבות באירופה מעלימות עין מהרצח.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא היום לפתוח בחקירה "אמינה" בנוגע לחיסולו של ח'אשוקג'י ולהעניש את האשמים.

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית. בצפון הארץ ירדו גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. משעות הצהריים הגשמים יתפשטו בהדרגה למרכז הארץ. הטמפרטורות ירדו.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר במישור החוף הצפוני והמרכזי.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית. צפויים ממטרים מקומיים, מלווים בסופות רעמים בודדות, בצפון ולאורך מישור החוף. ינשבו רוחות דרום מערביות ערות. ייתכן אובך בדרום הארץ ובמרכזה.

תגיות:חצבתאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה