חדשות בארץ

המחבל שרצח את ינאי ויסמן הי"ד נידון ל- 35 שנות מאסר

משפחתו של ינאי הי"ד הגיבה בזעם על גזר הדין המקל, שנומק בטענה כי המחבל הינו קטין. היא ביקשה מהפרקליטות הצבאית לערער ולדרוש מבית המשפט להטיל עליו מאסר עולם

אא

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (ראשון) 35 שנות מאסר על המחבל שרצח את ינאי ויסמן הי"ד לפני קרוב לשלוש שנים, בפיגוע שהתרחש בסניף רמי לוי באזור התעשייה שער בנימין.

ב- 18 בפברואר 2016 הגיעו שלושה מחבלים, קטינים מהכפר ביתוניא, למתחם המסחרי בשער בנימין. חוליית הטרור הצטיידה בסכינים והגיעה למקום במטרה לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים. חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי שהיה במתחם. ויסמן, חייל בחופשה בן 21 שהגיע אל המקום עם אשתו ובתו התינוקת, שמע את זעקות הפצוע ונחלץ לעזרתו. הוא נאבק במחבלים בידיים חשופות ומנע מהם להמשיך במסע הדקירות והרצח. במהלך המאבק דקרו אותו המחבלים למוות. ויסמן קיבל לאחר מותו את צל"ש אלוף פיקוד המרכז על אומץ לבו.

הנימוק שבעטיו לא גזר בית המשפט על המחבל מאסר עולם הוא בשל היותו קטין. בנוסף, פסק בית המשפט כי על המחבל לפצות את משפחתו של ויסמן במיליון שקלים, ולפצות יהודי נוסף שנפצע בפיגוע ברבע מיליון שקלים. ההליכים כנגד שאר חברי החוליה עדיין מתנהלים.

משפחת ויסמן הגיבה בזעם על פסק הדין ובדרישה להטיל על המחבל מאסר עולם כדי להרתיע ולמנוע מבעלי כוונות זדון לבצע פיגועים.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", אשר מלווה את המשפחה, מסר את התגובה הבאה: "היום נגזר דינו של קטין, אחד מהרוצחים של ינאי ויסמן הי"ד. הרוצח קיבל 35 שנות מאסר, הוא לא קיבל מאסר עולם, וזה מבחינתנו חמור ביותר. הקטין הורשע ברצח, כחלק ממסע טרור. על דוכן העדים הוא אמר שהוא לוחם של החמאס. לא ייתכן שמחבל כזה לא יקבל מאסר עולם, גם שהוא קטין".

בלייכר הוסיף כי "אי נתינת מאסר עולם למחבל כזה, זה עידוד לטרור. המשפחה ביקשה מהפרקליטות הצבאית לערער על גזר הדין בדרישה להטיל עליו מאסר עולם כפי שראוי לו".

תגיות:פיגועינאי ויסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה