חדשות בארץ

משפחות שכולות הפגינו בכיכר רבין: "צריך להוריד את כפפות המשי במלחמה בטרור"

מאות בני אדם השתתפו בעצרת לזכרם של זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, שנרצחו לפני חודשיים בפיגוע בברקן. בני משפחות שכולות תבעו מהממשלה לחולל שינוי בדרך המאבק בטרור: "אין הרתעה, צריך לתקוף את המחבלים"

ולדימיר לוברסקי, אמש בכיכר רבין (צילום: פלאש 90)ולדימיר לוברסקי, אמש בכיכר רבין (צילום: פלאש 90)
אא

מאות בני אדם השתתפו אמש (מוצאי שבת) בעצרת שנערכה בכיכר רבין בתל אביב לזכרם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, שנרצחו לפני חודשיים בפיגוע באזור התעשייה ברקן. על רקע גל הפיגועים של הימים האחרונים, דרשו בני משפחות שכולות מהממשלה להחריף את המאבק נגד הטרור.

אשרף נעאלווה, המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, חוסל לפני שלושה ימים על ידי כוחות הביטחון, בתום מצוד ארוך שנערך אחריו. רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, דרש בדבריו מראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב את הביטחון: "צריך לעשות שינוי שיוציא לאויבים שלנו את החשק לצאת לפיגועים. חייבים להרוס את בתי המחבלים מהיסוד, ביום הפיגוע או למחרתו. את הדיון בבג"ץ צריך לעשות אחרי הריסת הבית". הוא הוסיף כי צריך לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, המשלמת משכורות למשפחות מחבלים: "אסור לנהל מדיניות של כיבוי שריפות. אני אלחם למנוע את הפיגוע הבא".

איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, אמרה בכאב: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות. המשפחות האלה צריכות לדעת שמה שיקרה להן זה שהמשפחות יוגלו מעבר למדינה הזאת. לא יכול להיות שאנחנו נחיה בחוסר ביטחון והם יצחקו עלינו. היום הרסו את בית המחבל של רונן [לוברסקי הי"ד], וכבר אבו מאזן אמר שהוא יבנה את ביתו מחדש. אין הרתעה במדינה הזאת".

טל חג'בי, אחיו של זיו, אמר: "הכאב שלנו הוא הכאב של כולכם. אנחנו עם מלוכד ורוצים שינוי. אנחנו פה כדי לזעוק את זעקתם של אחי, של קים, של רון [קוקיא הי"ד] של רונן [לוברסקי הי"ד], של דני [גונן הי"ד] ושל רבים יקרים שאינם אתנו פה. אנחנו פה לדבר בשמם". חג'בי הוסיף: "היום אנחנו עומדים פה, מחר זה יכול להיות כל אחד מכם. אנחנו כאן להגיד לממשלה 'די, חלאס', אי אפשר להמשיך עם החיים ככה. צריך שינוי. הם צריכים לפחד מאתנו, לא אנחנו צריכים לחשוש מהם. דם יהודי הוא לא הפקר".

בין הדוברים בעצרת היה ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד. בחודש מאי, במהלך פעילות מבצעית של יחידת "דובדבן" במחנה הפליטים אל-אמערי, השליך מחבל לוח שיש על ראשו של לוברסקי. הוא נפצע אנושות וכעבור יומיים נפטר מפצעיו. במהלך סוף השבוע הרסו כוחות הביטחון את הבית בו התגורר המחבל. אביו של רונן אמר בנאומו: "שואלים אם זה סגר מעגל או שזה מנחם. זה מנחם במידה קטנה, אבל אני רואה את זה כהתחלה של דרך ואני מקווה שתהיה דרך של מלחמה בטרור ושל מיגור סופי של הטרור". הוא פנה לנתניהו בדרישה להפסיק להתגונן: "צריך לתקוף אותם. הם רואים את חולשתנו וזה לא מרתיע אותם. המחבל שפגע בחייל בבית אל הסגיר את עצמו – זו תוצאה של לחץ שהצבא מפעיל בימים האחרונים. צריך להוריד את כפפות המשי במלחמה בטרור".

תגיות:כיכר רביןמלחמה בטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה