חדשות בארץ

נתניהו: נגבה מחיר כבד מהחמאס על הטרור ביהודה ושומרון

מחוץ למשרד ראש הממשלה, התקיימה הפגנה של ראשי רשויות ביהודה ושומרון, בדרישה מראש הממשלה לנקוט בצעדים תקיפים נגד הטרור ולהרחיב את ההתיישבות. בהפגנה השתתפו גם שרי ממשלה

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לגל הפיגועים של הימים האחרון ביהודה ושומרון. הוא אמר כי בעקבות הפיגועים הרצחניים, ננקטו פעולות תקיפות בתחום הביטחון ובתחום ההתיישבות: "כוחותינו איתרו וחיסלו שניים מהמפגעים, השלישי הסגיר עצמו, ולגבי הרביעי – הכוחות פועלים בנמרצות כדי למצוא אותו. הוריתי לזרז את הריסת בתי המחבלים, כך עשינו אתמול וכך נעשה בימים הקרובים, ככל שבית המשפט מאשר לנו את הריסת הבתים". נתניהו הוסיף: "שללנו אישורי עבודה לחמולות של המחבלים, ובניגוד לנוהג שהיה עד כה הוריתי בתוקף תפקידי כשר הביטחון לא להחזיר את האישור באופן אוטומטי".

"העברתי מסר ברור לחמאס", הבהיר ראש הממשלה, "לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביהודה ושומרון, ונגבה על כך מחיר כבד".

"בהתיישבות", המשיך נתניהו, "הנחיתי להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביהודה ושומרון, להקים שני אזורי תעשייה חדשים ליד אבני חפץ וליד ביתר עילית ולאשר 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. יהיו צעדים נוספים. הטרוריסטים הפלסטינים חושבים שהם יעקרו אותנו מלב ארצנו – במעשינו ובעוז רוחנו אנחנו מבהירים להם ולעולם כולו כי אנחנו כאן כדי להישאר".

מחוץ למשרד ראש הממשלה, התקיימה הבוקר הפגנה של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון במחאה על ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לנתניהו להודיע על הקמתם של שלושה יישובים חדשים על שמם של שלושת היהודים שנרצחו בשבוע שעבר. דגן הבהיר כי הרשויות ביהודה ושומרון שבתו היום שביתת אזהרה, אך "אם לא נקבל תשובות אמיתיות ורציניות – נחזור לפה ונקים מאהל מחאה של הרשויות ביהודה ושומרון".

הפגנת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הפגנת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני פתיחת ישיבת הממשלה, יצאו שרים אל המפגינים וחלקם אף נאמו בעצרת. שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר כי תושבי יהודה ושומרון הם לא תושבים סוג ב' : "בכל פעם שיש טרור אנחנו צריכים לבנות. נגיע לשלום עם השכנים שלנו כשהם יתייאשו מהתקווה להוציא אותנו מהארץ הזאת. איך הם יתייאשו? שנבנה עוד ישובים, עוד בתי ספר ועוד גני ילדים". בנט הוסיף כי "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים והבטיח שינוי מדיניות – להחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות. הוא גם הבטיח שמהיום תוך 48 שעות יהרסו בתי מחבלים אחרי פיגוע. עוד לא הרסו את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע בעפרה. לא הרסו את הבית של המחבל שרצח את ארי פולד. עוד לא הרסו 106 בתי מחבלים שנמדדו. אני קורא לראש הממשלה: הבטחת – תקיים".

מטעם הליכוד יצאה הודעה, בה נמתחה ביקורת על השתתפותו של בנט בהפגנה, אך גם שרי ליכוד השתתפו בה. שר התיירות יריב לוין אמר: "הגיע הזמן למעשים. הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן. במקום שבו רוצחים יהודים רק בגלל שהם יהודים כדי למנוע מהם לחיות פה – זה בדיוק המקום שבו צריכה לקום התיישבות גדולה, חדשה וחזקה". שר המדע אופיר אקוניס אמר: "אנחנו לא זקוקים להטפות מוסר או לאישור משום גוף בינלאומי, או משום מדינה אחרת בעולם, ידידה וטובה ככל שתהיה, כדי לבנות בארצנו שלנו".

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו בשעה 15:30 לישיבה, במהלכה יקבלו עדכונים על ההתפתחויות ביהודה ושומרון ועל מבצע "מגן צפוני" לאיתור מנהרות החיזבאללה בצפון.

תגיות:הפגנהיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה