נטורופתיה ורפואה טבעית

שימו שמן: אלו שמנים מומלץ לצרוך לבריאות הגוף?

שמן הוא לא תמיד דבר שמזיק לגוף - אבל צריך לדעת לבחור את השמנים הנכונים. איזה מהם הם המומלצים ביותר לצריכה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעבר מומחים בתחום התזונה המליצו על תזונה דלה בשומן. אך ההמלצה לא הביאה בחשבון את איכות השמנים, שמנים שמצויים במזון מתועש לעומת שמנים איכותיים שנמצאים במזונות טבעיים, שעושים טוב לבריאות שלנו.

גופנו זקוק לשומן כדי להזין את הלב, המוח, העצבים, ההורמונים. שומן טוב גם לבריאות השיער, העור והציפורניים. אנשים רבים שניזונים מתפריט דל שומן מרגישים רעבים, ולכן מגיעים לאכילת יתר. השומן גורם לתחושת שובע, והמוח מקבל מסר להפסיק לאכול.

צריכת שומנים טובים בכמויות מתונות תעזור לרדת במשקל, להעלות את רמת האנרגיה, לחזק את מערכת החיסון ולשפר עיכול.

שמן זית כתית מעולה, שלא עבר זיקוק, תורם להורדת "הכולסטרול הרע" ולשמירה על "הכולסטרול הטוב". כמו כן, פוליפנולים המצויים בשמן זית מפחיתים תהליכי דלקת.

שמן קוקוס הוא דוגמה לשומן רווי חיובי – הוא עוזר לירידה במשקל, מפני שהגוף הופך אותו במהירות לאנרגיה. שמן קוקוס גם עמיד בחימום, מה שהופך אותו לבחירה טובה בבישול ובטיגון.

שמן אבוקדו בכבישה קרה מיוצר מהפרי עצמו. זהו שמן עמיד, וניתן להשתמש בו לתיבול וגם לטיגון. הוא גם עשיר בוויטמין E.

שמן זרעי ענבים – ניתן למצוא בבתי טבע (חפשו בכבישה קרה). נוגד חמצון חזק, עוזר בהורדת כולסטרול ובשמירה על הלב. לשמן טעם ניטרלי, לכן הוא טוב לאפית עוגות.

שמן קצח – לגרעיני הקצח משייכים תכונות מרפא רבות: איזון הורמונלי, איזון סוכר בדם, סיוע בבעיות עיכול ועור יבש (במריחה חיצונית) ועוד. אסור לחמם שמן קצח, לכן הוא טוב בעיקר לתיבול של סלטים. שמן קצח לא מומלץ לנשים בהריון.

הימנעו משומני טרנס שנמצאים בג'נק פוד – מזונות קפואים, מרגרינה, צ'יפס, מאפים ובמוצרים מעובדים אחרים. על התווית כתוב "שמנים מוקשים" או "שמנים מוקשים למחצה". צריכת שומן טרנס משבשת תהליכים בגוף וגורמת לבעיות בריאותיות.

שמנים כמו סויה, קנולה, תירס ועוד עוברים תהליך עיבוד וחימום בטמפרטורה גבוהה מאוד, בתוספת כימיקלים וחומרי זיכוך, עד שמתקבל שמן עם כמות גבוהה של רדיקלים חופשיים. שמן מחומצן עם רדיקלים חופשיים יגרום לפגיעה בתאי הגוף ולהזדקנות מוקדמת.

זכרו: סוג השמן חשוב יותר מכמות השמן שאנו צורכים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:שמןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה