חדשות בארץ

נחשפה מנהרת טרור שלישית, נתניהו הזהיר את החיזבאללה

נמשך המצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה, שרה נתניהו החלה ביקור רשמי בגואטמלה, חברת אסם תעלה מחירים בתחילת 2019, וסגן ראש ממשלת איטליה הגיע לישראל. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

בחסדי שמיים, שיפור נוסף חל היום במצבה של שירה איש-רן, שנפצעה בפיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה. הצוות הרפואי בבית החולים "שערי צדק" מוריד את כמויות ההרדמה שלה והיא מתעוררת באופן הדרגתי. מחר ישנה כוונה לגמול אותה מההנשמה. עמיחי, בעלה של שירה, שנפצע מירי ברגלו בפיגוע, נכנס הערב לראשונה למחלקה לטיפול נמרץ לבקר את אשתו. מצבו של התינוק שלהם, שיולד בניתוח חירום לאחר הפיגוע בחודש השביעי להריון, מוסיף להיות קשה מאוד.

צה"ל המשיך גם היום בפעילות בתוך העיר רמאללה, במאמץ ללכוד את חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה. הכוחות חסמו מדי פעם את הכניסות לעיר, ערכו בידוקים לרכבים, ובנוסף נכנסו לחנויות בעיר והחרימו מצלמות אבטחה. מקורות תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל עצר הערב ארבעה צעירים בתוך חנות בצפון רמאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון, ובהמשך נפגש עם ראשי רשויות באזור. הוא הבהיר כי מבצע "מגן צפוני" יימשך ככל שיידרש, וכי אם החיזבאללה "יעשה את הטעות הגדולה ויחליט לפגוע בנו או להתנגד לפעולה שאנחנו עושים – הוא יחטוף מכות שהוא לא יכול אפילו לדמיין". להרחבה לחץ כאן

צה"ל הודיע בצהריים על חשיפתה של מנהרת טרור התקפית נוספת - שלישית במספר - של ארגון החיזבאללה, שחדרה מלבנון לשטח ישראל. לא נמסרו פרטים נוספים על המנהרה ועל מיקומה. בלבנון מדווחים כי המנהרה אותרה מול קיבוץ יפתח. בצה"ל הבהירו כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת הכוחות ואינו מהווה איום על אזרחי ישראל.

מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, אישר את הודעת צה"ל מסוף השבוע על קיומה של מנהרה שנייה שנחפרה מלבנון לתוך שטח ישראל. בהודעה שהוציא דל קול נאמר: "צוות טכני של יוניפי"ל אימת את קיומה של מנהרה שנייה, צפונית למנהרה הקודמת, באותו אזור כללי. יוניפי"ל ממשיך לעקוב אחרי הנושא בשיתוף פעולה הדוק עם צבא לבנון". להרחבה לחץ כאן

נשיא לבנון מישל עאון אמר היום כי ארצות הברית העבירה לארצו מסר מישראל לפיו אין לה כוונות תוקפניות: "גם לנו אין כוונות תוקפניות מצדנו, ולכן אין סכנה לשלום באזור הגבול", הבהיר עאון במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערך עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, שהגיע לביקור בביירות.

ראש אמ"ן, האלוף תמיר היימן, אמר היום כי ארגון החיזבאללה מחזיק ביכולת אש סטטיסטית (נשק בלתי מדויק) מזה שנים, אך אין ברשותו יכולת תעשייתית להסבה וייצור של אמל"ח מדויק. בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת טען היימן כי הסבירות למלחמה יזומה שתיפתח נגד ישראל נמוכה, היות ולאויביה אין אינטרס בשלב זה לצאת למלחמה. עם זאת, הוא הבהיר כי פוטנציאל הנפיצות בצפון הינו גבוה ויש חשש שתתפתח דינמיקה של הסלמה. להרחבה לחץ כאן

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ממשיך לשתוק וטרם הגיב על מבצע "מגן צפוני". ארגון הטרור, השרוי במבוכה נוכח חשיפת מנהרות הטרור שחפר לתוך שטח ישראל, פרסם היום תיעוד מצדו הלבנוני של הגבול, בו ניתן לראות את השימוש שעושים חיילי צה"ל ברובוט במסגרת הפעילות לאיתור המנהרות.

שני ניסיונות דריסה שהתרחשו הבוקר בתוך פרק זמן קצר, וכוונו נגד כוחות הביטחון, הסתיימו – בחסדי שמיים – ללא נפגעים בקרב הכוחות. בניסיון דריסה בעיירה אידנא, שכוון נגד כוחות מג"ב, הנהג הדורס נורה ונהרג. במהלך פעילות אכיפה להריסת מבנים בלתי חוקיים בג'יפטליק שבבקעה, ניסה רכב לדרוס את הכוחות, שירו לעברו. הוא נעצר והועבר לחקירה. להרחבה לחץ כאן

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הלילה (שלישי) כי "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני – תוצג בחודשים הקרובים. "אנו ממוקדים בניסיון להביא לעסקה בין הישראלים והפלסטינים", אמר קושנר בריאיון לרשת פוקס. "הסכסוך הזה נמשך יותר מדי זמן. הנשיא ממוקד מאוד בניסיון להביא את הצדדים לעמק השווה. אנחנו מקווים שבחודשים הקרובים נציג את תוכניתנו. לא כולם יאהבו אותה, אבל יש בה מספיק סיבות מדוע על האנשים לקחת אותה ולהתקדם. התוכנית תשמור על ביטחון הישראלים ותעניק להם עתיד טוב, אך במקביל תספק הזדמנות אמיתית ותקווה לפלסטינים כדי שיוכלו לחיות חיים טובים יותר". להרחבה לחץ כאן

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחתה אמש בגואטמלה, לביקור רשמי שנערך על פי הזמנת רעייתו של נשיא גואטמלה, פטרישיה מוראלס. היום השתתפה נתניהו, יחד עם מוראלס, בהשקת קמפיין רפואי לטובת נפגעי התפרצות הר הגעש פואגו במדינה לפני כחצי שנה. באירועים הרשמיים בהם תשתתף נתניהו במהלך הביקור יוכרז על סיוע ממשלתי של ישראל, כולל סיוע רפואי לילדים, בהמשך לסיוע שהעניקה לגואטמלה לאחר אסון התפרצות הר הגעש. בנוסף תניח המשלחת הישראלית אבן פינה להקמתו מחדש של כפר שנהרס בהתפרצות.

סגן ראש הממשלה ושר הפנים של איטליה, מתאו סלוויני, הגיע לביקור בישראל. במהלך סיור בצפון, באזור שבו התגלו מנהרות חיזבאללה, הוא אמר כי "מי שרוצה שלום, חייב לתמוך בזכותה של ישראל לביטחון".

בארץ

סערת מינויו של רג'א זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה אינה יורדת מהכותרות. ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, נפגשה עם זעאתרה ודרשה ממנו להתנצל ולהבהיר את התבטאויות התמיכה שלו בחמאס ובחיזבאללה. לדבריה, מופעלים עליה לחצים כבדים והיא חוששת כי הקואליציה העירונית בראשותה תתפרק תוך זמן קצר. זעאתרה צפוי לכנס מחר מסיבת עיתונאים ולהודיע על המשך דרכו.

כתב "ישראל היום", דניאל סיריוטי, חשף הערב כי גם מספר 2 ברשימה של זעאתרה, שהירה שלבי, הביעה תמיכה מפורשת בחמאס במהלך מבצע "צוק איתן" ב- 2014. בין היתר, היא עודדה בעמוד הפייסבוק שלה את תושבי רצועת עזה "להילחם בטנקים עם אבנים". גורם בכיר בעיריית חיפה אמר כי עמדותיה של שלבי לא יאפשרו למנות אותה לסגניתה של קליש רותם, במקומו של זעאתרה: "להביע סולידריות עם בני העם הפלסטיני זה מקובל, אבל להביע תמיכה מפורשת בחמאס בזמן מלחמה כפי שעשתה בצוק איתן זה לא מקובל לחלוטין ולא פחות גרוע מתמיכה בנסראללה וחיזבאללה".

חברת אסם הודיעה כי בתחילת 2019 היא תעלה את המחירים של שליש ממוצריה, בשיעורים שבין 2%-4.5%.

בעולם

ממשלת תימן והמורדים החות'ים הודיעו היום כי החליפו ביניהם רשימות אסירים, בדרך לעסקת חילופי שבויים שתתבצע בחודש הבא בפיקוחו של הצלב האדום. העסקה תכלול 15 אלף אסירים.

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. גשם מקומי ירד בצפון הארץ, והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. משעות הצהריים הגשם יתחזק ויתפשט בהדרגה למרכז. ינשבו רוחות דרום-מערביות ערות. משעות הערב קיים חשש קל לשיטפונות בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכנו עדיין גשמים קלים. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שישי יהיה נאה. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. משעות הערב יחלו לנשב בהרי הצפון רוחות מזרחיות חזקות.

תגיות:שרה נתניהועינת קליש רותם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה