חדשות בארץ

קושנר: נציג את עסקת המאה בחודשים הקרובים, לא כולם יאהבו אותה

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית אמר כי למרות שלא כולם יאהבו את תוכנית השלום של הממשל האמריקני, יש בה "מספיק סיבות מדוע לקחת אותה ולהתקדם"

קושנר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קושנר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הלילה (שלישי) כי "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני – תוצג בחודשים הקרובים.

"אנו ממוקדים בניסיון להביא לעסקה בין הישראלים והפלסטינים", אמר קושנר בריאיון שהעניק לשון האניטי ברשת פוקס. "הסכסוך הזה נמשך יותר מדי זמן. הנשיא ממוקד מאוד בניסיון להביא את הצדדים לעמק השווה. אנחנו מקווים שבחודשים הקרובים נציג את תוכניתנו. לא כולם יאהבו אותה, אבל יש בה מספיק סיבות מדוע על האנשים לקחת אותה ולהתקדם. התוכנית תשמור על ביטחון הישראלים ותעניק להם עתיד טוב, אך במקביל תספק הזדמנות אמיתית ותקווה לפלסטינים כדי שיוכלו לחיות חיים טובים יותר".

קושנר הוסיף כי "הדרך בה אנשים חיים כעת בעזה ובגדה המערבית אינה מקובלת, ואנחנו יכולים לעשות הרבה כדי לשפר את חייהם. לא רק הישראלים והפלסטינים רוצים בפתרון, כל מי שאני מדבר איתו ברחבי המזרח התיכון רוצים בכך".

דבריו של קושנר מצטרפים לדברים שאמר שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, לפיהם עסקת המאה תפורסם "בקרוב". גרינבלט, שדיבר בחודש שעבר בכנס סגור של האגודה למען החייל שנערך בלונדון, טען כי "אף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בתוכנית השלום" וכי הישראלים והפלסטינים יצטרכו להתפשר: "אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למשא ומתן – הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצגו בתוכנית השלום". בדבריו – שכוונו בעיקר לאוזניהם של הפלסטינים, המסרבים בחודשים האחרונים להיוועד עם נציגי ממשל טראמפ – הפציר גרינבלט שלא להקשיב לשמועות הרבות אודות תכניה של תוכנית השלום האמריקנית: "לפני שאתם מגבשים דעה על התוכנית, קראו אותה מההתחלה ועד הסוף".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הכחיש לפני כשבועיים ידיעות לפיהן הממשל האמריקני החליט לדחות את הצגתה של תוכנית השלום שלו. בהודעה שהוציא לעיתונות כתב פרידמן כי צוות השלום של הממשלה קיים "פגישה פוריה" עם הנשיא דונלד טראמפ ובכירים נוספים בממשל: "הדיווחים על פגישתנו היו מאוד לא מדויקים. אני רוצה לחזור ולהבהיר כי ארצות הברית נשארת מחויבת לחלוק בזמן הנכון את חזונה לשלום עם ישראל, הפלסטינים ובעלי עניין אזוריים ובינלאומיים אחרים. התיזמון, האסטרטגיה וההודעות שלנו – יהיו אך ורק שלנו. בכוונתנו לפרסם את חזונו של הנשיא כאשר הממשל יסיק שהגדלנו למקסימום את הפוטנציאל לקבלתו וביצועו. אותם 'מומחים' אנונימיים שמתיימרים לדבר בשם הממשל בנושא זה – טועים ואינם בקיאים".

תגיות:ג'ארד קושנרעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה