חדשות בארץ

נתניהו: אם חיזבאללה יפעל נגדנו – הוא יחטוף מכות קשות

ראש הממשלה קיים היום הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון, ובהמשך נפגש עם ראשי רשויות באזור. הוא הבהיר כי מבצע "מגן צפוני" יימשך ככל שיידרש: "אם תהיה הסלמה – היא תהיה חזקה וקשה מאוד מבחינת חיזבאללה"

נתניהו בצפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בצפון, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, והרמטכ״ל גדי איזנקוט קיימו היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון, בהשתתפותם של מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ומפקדים בכירים נוספים.

נתניהו קיבל סקירה ביטחונית על התקדמות מבצע ״מגן צפוני״ ועל פעילות הכוחות בגזרה. לאחר מכן הוא דן בסוגיות מבצעיות עם המח״טים בגזרה ועם המג״דים שנמצאים עם יחידותיהם בתעסוקה מבצעית בגבול הצפון. בתום הסקירות נפגש ראש הממשלה עם המפקדים והחיילים הנמצאים בשטח.

בתום הערכת המצב אמר נתניהו: "אני מתרשם מהרוח שקיימת פה לפני כל דבר אחר – ויש גם תוצאות. חשפנו עכשיו את המנהרה השלישית. אנחנו מפרקים באופן שיטתי את נשק המנהרות".

"הדבר המרשים ביותר", הוסיף ראש הממשלה, "זה ההיערכות שקיימת כאן גם ברוח וגם בחומר לתגובה חזקה מאוד אם החיזבאללה יעשה את הטעות הגדולה ויחליט לפגוע בנו או להתנגד לפעולה שאנחנו עושים. הוא יחטוף מכות שהוא לא יכול אפילו לדמיין".

"חיזבאללה חשב שהוא חופר בלי הפרעה. אנחנו ידענו ותכננו – וזה לא דלף. שמרנו על הסוד, תכננו את זה בקפידה. אנחנו מבצעים בדיוק את מה שתכננו, אבל אנחנו ערוכים גם לבלת״מים. יש פה עוצמת אש כבירה. אנחנו ערוכים לזה ואנחנו גם בנויים לזה מכל הכיוונים".

נתניהו הדגיש כי ״המבצע יימשך כמה שצריך, והוא עובד כרגע בקצב טוב מאוד, אפילו מקדים קצת את לוח הזמנים. הוא יימשך כמה שצריך עד שנשלול לגמרי את נשק המנהרות מהחיזבאללה".

"תחשבו שלא היינו עושים את זה", המשיך ראש הממשלה, "תחשבו שבאיזה יום סגריר בערפל, חיזבאללה מגיח מן המנהרות וחוטף לנו אנשים, תחשבו באיזה מצב מדינת ישראל הייתה יכולה להימצא עם מסעות הרג וחטיפה של חיזבאללה לתוך שטחנו, דבר שלא היה מאז 48'. תתארו לכם מה קרה ותבינו שמדובר כאן בצעד גדול וחשוב מאוד. הניסיונות לבטל את זה, להגחיך את זה – הם המגוחכים. אני מעריך שחיזבאללה מבין שאנחנו ערוכים היטב לכל ניסיון של תגובה שלו והוא מעריך שיש לנו כוח עצום כאן מולו. אני אומר לכם כרגע שיש לו הערכת חסר".

(וידיאו: לע"מ)

נתניהו התייחס ליציאתה הערב למוסקבה של משלחת קציני צה"ל בראשות ראש אגף מבצעים במטכ"ל, האלוף אהרן חליוה, בהתאם לסיכום שהושג בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "המשלחת תסביר את המבצע שאנחנו עושים כאן, והיא תבהיר בצורה חד-משמעית שישראל שומרת לעצמה את הזכות והחובה לפעול נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה, גם של חיזבאללה בסוריה ושל גרורותיה של איראן פה, בניסיונן לחפור מנהרות מתחת לגבול. אנחנו נעשה כל מה שצריך, ואני מעריך שהמסר הזה יעבור בצורה מאד בהירה גם לעמיתינו הרוסים".

בפגישה שקיים לאחר מכן עם ראשי רשויות בצפון אמר להם נתניהו: ״אנחנו בעיצומו של מבצע לנטרל את איום המנהרות. זה חלק מהמאמץ הראשי לנטרל את איום חיזבאללה על ישראל. אנחנו מנטרלים לחיזבאללה את הנשק המדויק עם הצלחות מרשימות, נלחמים בנשק הסטטיסטי, ועכשיו הגיע המאמץ השלישי – נטרול איום המנהרות. איום המנהרות, לו היה מתממש, היה פוגע בכם, בתושבים שלכם ובחיילים שלנו כאן. לחיזבאללה אין שום בעיה להגיח מהאדמה, לחטוף אנשים ולהכניס אותם למנהרה, או לחילופין, להיכנס למסעות הרג וחטיפה בתוך היישובים שלכם. במבצע שמתבצע עכשיו אנחנו שוללים את זה".

ראש הממשלה הוסיף כי "צה"ל עושה עבודה יוצאת מן הכלל. אני חייב לשבח את התכנון ושמירת הסוד – גם בקבינט. אלה הישגים שתורמים יחד לנטרול הנשק של האויב. אני מתרשם שיש נכונות של המפקדים והלוחמים להיערך לכל תרחיש. אם תהיה הסלמה – היא תהיה חזקה וקשה מאוד מבחינת חיזבאללה. אני רוצה לברך אתכם על החוסן, העמידה והגיבוי".

תגיות:חיזבאללהמגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה