חדשות בארץ

"מגן צפוני": צה"ל חשף מנהרת טרור שלישית של החיזבאללה

בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים על המנהרה ועל מיקומה. בצה"ל הבהירו כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת הכוחות ואינו מהווה איום על אזרחי ישראל

תמונה מחשיפת המנהרה השלישית (צילום: דובר צה"ל)תמונה מחשיפת המנהרה השלישית (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע בצהריים (שלישי) על חשיפתה של מנהרת טרור התקפית נוספת - שלישית במספר - של ארגון החיזבאללה, שחדרה מלבנון לשטח ישראל.

בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים על המנהרה ועל מיקומה. בצה"ל הבהירו כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת הכוחות ואינו מהווה איום על אזרחי ישראל. 

דובר צה"ל הזהיר כי "כמו במנהרות הקודמות, כוחותינו מילכדו את המנהרה, וכל מי שייכנס אליה מצדה הלבנוני מסכן את חייו". עוד נאמר בהודעה, כי "צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה. האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".

כזכור, מנהרת הטרור הראשונה של החיזבאללה נחשפה בשבוע שעבר, ביומו הראשון של מבצע "מגן צפוני". המנהרה, שאורכה כ- 200 מטרים, נחפרה מכפר כילא וחדרה כ- 40 מטרים לשטח ישראל, סמוך למטולה. המנהרה השנייה התגלתה בסוף השבוע, ומיקומה טרם פורסם.

מוקדם יותר היום נפגש מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, עם נשיא לבנון מישל עאון ועם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נבי ברי. לאחר הפגישה פרסם דל קול הצהרה, בה אישר את הודעת צה"ל מסוף השבוע על קיומה של מנהרה שנייה שנחפרה מלבנון לתוך שטח ישראל: "צוות טכני של יוניפי"ל אימת את קיומה של מנהרה שנייה, צפונית למנהרה הקודמת, באותו אזור כללי. יוניפי"ל ממשיך לעקוב אחרי הנושא בשיתוף פעולה הדוק עם צבא לבנון". דל קול הדגיש כי מדובר ב"עניין רציני", והוסיף: "על השקט והיציבות להישמר לאורך הקו הכחול [קו הגבול בין ישראל ולבנון]. אני מעודד לשמוע משני הצדדים כי אין להם כוונה להסלים את המצב לאורך הקו הכחול וכי הם מעוניינים להמשיך לעבוד עם יוניפי"ל למען מטרה זו".

תמונות מפעילות צה"ל לחשיפת המנהרה השלישית (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:צה"ליוניפי"למגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה