חדשות בארץ

איש החיזבאללה שתועד במנהרה – מפקד יחידת התצפיתנים בגבול עם ישראל

עימאד עז א-דין פאחס, דוקטור להנדסת מכונות מאוניברסיטה בטהראן, צולם בתוך מנהרת החיזבאללה שיצאה מכפר כילא וחדרה לשטח ישראל. בנוסף לתפקידו כמפקד יחידת התצפיתנים, פאחס הינו בכיר ביחידת המנהרות של ארגון הטרור

מפקד פיקוד הצפון, יואל סטריק, עם מפקד כוח יוניפי"ל, אתמול (צילום: דובר צה"ל)מפקד פיקוד הצפון, יואל סטריק, עם מפקד כוח יוניפי"ל, אתמול (צילום: דובר צה"ל)
אא

האיש שנצפה השבוע בתוך המנהרה שנחשפה על ידי צה"ל הוא עימאד עז א-דין פאחס – מפקד יחידת תצפיתני הגבול של החיזבאללה, שהינו גם בכיר ביחידת המנהרות של ארגון הטרור. כך חשף אתמול (חמישי) ערוץ החדשות הבינלאומי I24NEWS מפי מקור ביטחוני. זאת בניגוד לטענות של מקורות מקורבים לחיזבאללה, לפיהן האנשים שצולמו במנהרה אינם פעילים של הארגון אלא סוחרי סמים.

פאחס – בשנות השלושים לחייו, נשוי ואב לשניים – הוא דוקטור להנדסת מכונות מהאוניברסיטה לטכנולוגיה של טהראן (KNT). לדברי המקור הביטחוני, פאחס התאמן עם קרטלי הסמים במקסיקו, הפעילים ליד הגבול עם ארצות הברית.

כזכור, במסיבת העיתונאים שערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ודובר צה"ל רונן מנליס ביום שלישי, הוצג סרטון שצולם לאחר חשיפת המנהרה שיצאה מכפר כילא וחדרה 40 מטרים לשטח ישראל, סמוך למטולה. בסרטון נראים שני אנשי החיזבאללה נעים בתוך המנהרה לעבר מצלמה, שהוחדרה על ידי צה"ל לעומק 25 מטרים. פאחס הגיע קרוב מאוד אל המצלמה, אליה הוצמד מטען קטן. לאחר שהמטען התפוצץ הוא ועמיתו ברחו מהמנהרה.

(וידיאו: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש אתמול עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול, ולקח אותו לסיור במרחב המנהרה ההתקפית של החיזבאללה. במהלך הפגישה מסר סטריק לדל קול מפת עזר של הכפר השיעי ראמיה, הנמצא בדרום-מערב לבנון מול אזור זרעית. במפה סומנה קבוצה של בתים, מהן נחפרה מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל. מפקד פיקוד הצפון הציב דרישה ברורה, לפיה על יוניפי"ל לוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול. הוא הזהיר כי מי שייכנס לתוך המרחב התת-קרקעי מסכן את חייו. מצה"ל נמסר כי המנהרה חדרה לשטח ישראל, אך אינה מהווה איום מיידי על תושבי ישראל.

תיעוד מתוך המנהרה שיצאה מכפר כילא וחדרה לשטח ישראל (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:מנהרותחיזבאללהצה"ליוניפי"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה