חדשות בארץ

צה"ל ליוניפי"ל: נטרלו את המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, והביע מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי חיזבאללה. הוא סייר איתו במרחב המנהרה שנחשפה שלשום ומסר לו פרטים על מנהרה התקפית נוספת שנחפרה מתוך הכפר ראמיה

סטריק ודל קול (צילום: דובר צה"ל)סטריק ודל קול (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש בצהריים עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. הוא לקח אותו לסיור במרחב המנהרה ההתקפית של החיזבאללה שנחשפה שלשום, בתחילת מבצע "מגן צפוני". כזכור, המנהרה נחפרה מתוך המרחב הדרומי של כפר כילא וחדרה 40 מטרים לשטח ישראל, בסמוך למטולה.

במהלך הפגישה מסר סטריק למפקד יוניפי"ל מפת עזר של הכפר השיעי ראמיה, הנמצא בדרום-מערב לבנון. במפה סומנה קבוצה של בתים, מהן נחפרה מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל. מפקד פיקוד הצפון הציב דרישה ברורה, לפיה על יוניפי"ל לוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול. הוא אף הזהיר כי מי שייכנס לתוך המרחב התת-קרקעי מסכן את חייו. מצה"ל נמסר כי המנהרה חדרה לשטח ישראל, אך אינה מהווה איום מיידי על תושבי ישראל.

סטריק הביע בפני דל קול את מחאתה החריפה של ישראל על הפרת ריבונותה על ידי חיזבאללה, שכיוון באמצעות פרויקט המנהרות החודרות לפגוע באזרחים ישראליים. הוא ציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור, המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם, ובראשן החלטה 1701 של מועצת הביטחון. האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון, הבהיר סטריק, מוטלת על ממשלת לבנון.

למרות מזג האוויר הסוער בצפון הארץ, כוחות צה"ל ממשיכים במבצע לחשיפת המנהרות. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי בשלב זה הפעילות מתנהלת בשלושה מרחבים לאורך גדר הגבול: מול הכפרים הלבנוניים לבונה, ראמיה וכפר כילא.

ובתוך כך, בלבנון דיווחו כי תושבים בכפר כילא ובכפרים הסמוכים באזור מרג'עיון קיבלו מסרונים לטלפונים הסלולריים שלהם, המזהירים אותם מפני המנהרות שחיזבאללה חפר בסמיכות לבתיהם: "הדבר מעמיד את שלומכם בסכנה. עליכם לנקוט משנה זהירות", נאמר בהודעות.

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:לבנוןמנהרותחיזבאללהיוניפי"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה