חדשות בארץ

נתניהו על העברת הכסף הקטארי לעזה: זה הצעד הנכון – כרגע

טרם צאתו הלילה לפריז, להשתתף בטקסים לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה, אמר ראש הממשלה כי הוא עושה ככל יכולתו להחזיר את השקט ליישובי הדרום: "זו שאלה של אלטרנטיבות. אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית"

חוגגים ברצועת עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)חוגגים ברצועת עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הלילה (ראשון) לפריז, להשתתף בטקסים לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה.

טרם המראתו, שוחח נתניהו עם עיתונאים בנתב"ג. בין היתר הוא הגיב לביקורת שנמתחה עליו על העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, ואמר כי בשלב הנוכחי, ובתוקף הנסיבות, מדובר בצעד הנכון: "אני עושה מה שאני יכול בתיאום עם גורמי הביטחון להחזיר את השקט ליישובי הדרום, אבל גם למנוע משבר הומניטרי. זה תהליך. אני חושב שברגע זה, זה הצעד הנכון. זו שאלה של אלטרנטיבות. יש לנו עוד נושאים רבים שאנחנו מטפלים בהם, בחזיתות שונות, וגם בעניין הזה אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית". נתניהו ציין כי "לכל צעד – בלי יוצא מן הכלל – יש מחיר. כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות תמיד יש מחיר. אם אתה לא יכול לשאת במחיר, אתה לא יכול להנהיג. ואני יודע לשאת במחיר".

שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי, הגיע ביום חמישי בערב לעזה. הוא הכניס עמו שלוש מזוודות ובהן 15 מיליון דולר, שיועדו לחלוקת משכורות לפקידי ממשל החמאס ברצועה. מקבלי המשכורות אומנם חגגו אתמול, אך על החמאס נמתחת ביקורת פנים-פלסטינית – הן ברצועה והן מחוצה לה – על התחייבותו לשקט על הגדר תמורת המזומנים הקטאריים. שיירתו של אל-עמאדי, שהגיעה שלשום לאזורי העימותים לאורך גדר הגבול, אף הותקפה על ידי מספר מפגינים באבנים.

העברת הכסף הקטארי והזרמת הסולר לרצועה בתקופה האחרונה לצורך תפעולה של תחנת הכוח מבשרות על ההתקדמות בפועל לקראת הסכם רגיעה בין ישראל והחמאס. כזכור, ביום חמישי האחרון דיווח העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נתן את הסכמתו להסדר המתגבש, למרות שעדיין לא הושג פיוס פנים-פלסטיני בין הפת"ח לחמאס שיאפשר את חזרתה של הרשות לרצועה. על פי הידיעה, נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, התחייב בפני אבו מאזן כי ההסכם אותו מגבשת משלחת המודיעין המצרי הינו הסדר זמני, וכי מצרים תקפיד על כך שרגיעה ארוכת טווח תתאפשר רק לאחר השגת פיוס בין הפת"ח והחמאס.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח אתמול כי ישראל וקטאר הגיעו להסכמות על כינונו של מעבר ימי בטוח בין עזה וקפריסין. המעבר יופעל בפיקוח בטחוני ישראלי ובפיקוח בינלאומי, אם כי עדיין ישנה מחלוקת בין הצדדים כיצד ישראל תבצע בפועל את הפיקוח. השגריר הקטארי אל-עמאדי, שביקר אתמול בתחנת הכוח בעזה, אישר כי ארצו הגיעה לסיכומים עם ישראל בסוגיות החשמל והמעבר הימי.

ובתוך כך, הפלסטינים המשיכו בסוף השבוע בהתפרעויות שלהם לאורך גדר המערכת. כ- 12,000 איש השתתפו באירועים האלימים ביום שישי, במהלכם המפגינים הבעירו צמיגים והשליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ברצועה דיווחו על הרוג אחד ו- 37 פצועים. חיילי צה"ל עצרו שני מחבלים שחיבלו בגדר במרכז הרצועה וחדרו לשטח ישראל. מחבל שלישי, שחדר מצפון רצועת עזה לתוך שטח ישראל, הספיק להצית את אחת החממות של היישוב "נתיב העשרה" לפני שנתפס ונעצר על ידי כוחות הביטחון. מתחקיר ראשוני שערך צה"ל עולה כי תצפיות זיהו את המחבל סמוך לגדר בטרם חצה אותה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית החמורה כי "בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור, שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב היישוב מהמרחב בו הוא ניסה להסתתר. הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהיישוב. לא נמצא עליו נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון".

תגיות:רצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה