בריאות ותזונה

השיטה האוטופאגית – הדרך המפתיעה והיעילה להרזיה

בעיית ההשמנה היא בעיה עם גרורות שמתפשטות ומשפיעות על כל תחום בחיים, בפן הפיזי והרגשי. אז איך תתחילו את הדיאטה האחרונה בחייכם?

בעיגול: אליהו שירי (צילום: shutterstock)בעיגול: אליהו שירי (צילום: shutterstock)
אא

האם התפיסה שלכם לגבי הרזיה נתקלת בחומה? לא עוד! מחקר פורץ דרך וחדשני מביא אליכם את השיטה הקלה והיעילה ביותר בעולם ליצור שינויים מהירים במראה החיצוני שלכם ובתפקוד מערכות הגוף. אחרי שתקראו את הכתבה הזו, תבינו שלרזות, להיות אנרגטיים ולהיראות טוב, אינה רק משאלת לב, אלא דבר מושג ויישומי.

התפיסה המוטעית שלנו לגבי מהי מגיפה, גורמת לנו לשקוע בשינה עמוקה בזמן שמגיפה קטלנית תופסת תאוצה בחצר האחורית שלנו. אנו מסייעים ונותנים לה את הכוח לפרוח במלוא העוצמה, עד כדי שהיא הופכת לחלק מהנוף הטבעי שלנו, למגיפה זו קוראים השמנה.

מגפת ההשמנה הוכרזה כמגפת המילניום, עם שיעורי השמנה שעומדים על 73.5 אחוזים מכלל האוכלוסייה בארה"ב. בישראל שיעורי ההשמנה בקרב הציבור הם כ-62.4 אחוזים. זהו נתון מבהיל, מפני שאחוזים ניכרים מבין האנשים הללו הם ילדים וצעירים. הגורם העיקרי לנתונים אלו שאינם מתקבלים על הדעת, הם העדפות האכילה ותרבות הג'אנק פוד שכל כך הורגלנו אליה, וחוסר המודעות לגבי הנחיצות בפעילות גופנית.

 

בעיית ההשמנה – אתגר חברתי

אך בעיית ההשמנה אינה מסתכמת רק בסטטיסטיקה. זוהי בעיה עם גרורות שמתפשטות ומשפיעות על כל תחום בחיים, בפן הפיזי והרגשי. אנשים שמנים מוגבלים מאד ברמה הגופנית ובפן החברתי. כיצד ילד עם בעיות השמנה מתמודד עם דימוי עצמי? כיצד הוא נתפס בעיני החברה? כמה הוא אוהב את עצמו? מחקרים מוכיחים שאנשים שמנים מייחסים את ההישגים והשאיפות שלהם למראה החיצוני שלהם. הוא עומד כתריס בפני ההצלחה והשגשוג שלהם, גם כילדים וגם כמבוגרים. אנו חיים בעולם שמהלל את הרזים והנאים ודוחה בשאת נפש את אלו השונים מהתבנית הציבורית-חברתית שנתפסה. ילדים ומבוגרים שסובלים מבעיות השמנה נדחקים לשולי החברה.

ילדים ומבוגרים שנזרקו אל ה"לופ" הזה של בעיית ההשמנה יצטרכו לעבור תהליך מדוקדק, ואולי אף ליווי אישי של מטפל שיכול לתת דגש על הנושא הנפשי והבריאותי כאחד, וליצור איזון בשתי כפות המאזנים הללו.  

 

קונפליקט משמין

בעיות השמנה גורמות למגוון רחב של בעיות בריאותיות, ולפתע אדם מוצא את עצמו נתון בהימור מתמיד על חייו. האם המאכל הבא שהוא יאכל יטה את הכף ויצור מצב שהוא בלתי הפיך? המאכלים שאנו אוכלים והתדירות שבה הם מסתובבים לנו במחזור הדם יוצרים מצבים שבהם הגוף נלחם על מנת שנאפשר לו לתפקד כראוי. במשך הזמן, מבלי שנשים לב, אנו הופכים למקור של דלקות ומחלות בהן מרוב בלבול הגוף תוקף את עצמו, כמו אדם שמאבד את עצמו לדעת. הנתונים בנושא התחלואה גם הם מפחידים לא פחות מסטטיסטיקת ההשמנה.  

 

מכונת זמן של בריאות

אני מתאר לעצמי שאותם אלו שסובלים מבעיות ההשמנה היו רוצים להיכנס למעין מכונת זמן שתחזיר אותם לאחור, תצעיר את התאים, תשפר את תפקוד המוח ותזרוק בהם חיוניות מתחדשת. הם היו רוצים להרגיש אתלטים וצעירים בכל הרבדים, הנפשיים, הפנימיים והחיצוניים. הם היו רוצים להרגיש שהם לוקחים חלק בנתח החברתי ומשפיעים בו.

בין בעיות ההשמנה, הדימוי העצמי והלחץ החברתי לבין משאלות הלב שלנו, כולנו רוצים להיראות טוב יותר, כולנו רוצים ליהנות מהיתרונות של בטן שטוחה. כולנו רוצים להיראות ספורטיביים, אטרקטיביים וחיוניים. כולנו רוצים להרגיש שזרם החיים הטובים לא פסח עלינו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

האם זהו מהלך אפשרי באמת? האם ילד בגיל התבגרות שסובל מעודף משקל ומחסכים כבדים בדימוי העצמי יכול לבצע פניית פרסה חדה כזו באחת מפרשות הדרכים החשובות בחייו? האם אדם בוגר יכול לקחת אותם הרגלים שמשמשים כמוקד לסיבוכים ומחלות ולהפוך אותם לאזור נוחות של התפתחות ושדרוג המערכות הפנימיות בגוף?

אנו יודעים שהדבר אכן אפשרי!

מחקרים מוכיחים שעל ידי פעולות פשוטות יחסית אנו יכולים לגרום לגוף שלנו לחזור לחיוניות שלו, לחדש תאים ולהאט את קצב הזקנה, להתחבר למאגרים של שמחה, להפוך את המוח שלנו  לחד ומהיר ועוד יתרונות נפלאים. מלבד היתרונות המופלאים הללו, קיימים גם יתרונות בריאותיים נוספים שהם בגדר תחזוקה פנימית, כמו הורדת לחץ הדם ואיזון רמות הסוכר, הגמשה של העורקים, הורדת כולסטרול ועוד.

מה אם היתה שיטה כזו שמאגדת את כל ההיבטים ביחד – גם שיפור המראה, גם ניקוז תאי השומן אל התאים על מנת לייצר אנרגיה זמינה ועל ידי כך ליצור הרזיה מוגברת, חילוף חומרים מהיר יותר ותגובה מהירה לסילוק הרעלים שמוכנסים אל הגוף שלנו על בסיס יומי?

הרי ידוע שבריאות מזוהה כיום עם אתלטיות ואסתטיקה, חן ויופי ואספקטים הקשורים במראה החיצוני יותר מאשר עם תקינות התאים או האיברים הפנימיים. תרבות מכוני הכושר משגשגת, וכולם רוצים להראות שהם נראים טוב. כולם רוצים להרגיש שהם מעודכנים ושייכים, כולם רוצים לקחת חלק בהתפתחות הזו. אנו נמצאים כיום במרוץ אחר הגנים, חיים בתרבות של פיצוציות ומזון מהיר, אך רוצים לשמור על בטן שטוחה ועל מראה חיוני וצעיר.

מה אם השיטה הזו מהווה את ההתחלה של תחיה פיזית חדשה בכל הרמות, המטאבולית, התאית, מסת השרירי, הכחדת תאי שומן וחיזוק מערכת חילוף החומרים שלנו?     

מה אם אנו עומדים בפתחו של עידן שמבשר את עלייתה של מלחמת חורמה בתאים הסרטניים והטרום סרטניים, בזיהומים ובדלקות? הלא תיחשב זו לפריצת דרך של ממש?

 

אכילה עצמית, בתיאבון!

פריצת הדרך הרפואית שאנו מדברים עליה החלה ביפן על ידי ד"ר יושינורי אושומי, שגילה פריצת דרך בתחום הביולוגי של התא. הוא גילה שישנו תהליך מסוים שעוזר לתא לפנות פסולת מהגוף. תהליך זה נקרא אוטופאגיה (אכילה עצמית). מדענים מקווים שהם יוכלו לקחת את המודל של פרופסור יושינורי ולהוריד אותו, למעשה, אצל חולי סרטן ואלצהיימר.

תהליך האוטופאגיה מושתת על ריכוז פעולת האכילה שלנו לחלון מסוים ביום, בזמן שבשאר היום או הלילה אנו נותנים בעצם לגוף לנוח מפעולת העיכול. כאשר אדם נמצא בפעילות מתמדת של לעיסה ואכילה – הגוף מגיב בהתאם. כל גרגיר שנכנס אלינו לגוף מעורר את הלבלב, וזה עובד במרץ על מנת לקחת כל פיסה של גלוקוז המופרש מהמאכלים ולהכניס אותו בתא כדי לייצר אנרגיה, פעולת הלבלב ללא הפסקה היא מקור למחלות רבות המתפתחות בהדרגה.

כאשר הגוף רגוע מעיכול, כאשר התאים לא צריכים לעסוק בדחיית העודפים של הגלוקוז המופנה אליהם, הגוף מתחיל לרפא את עצמו. המחקרים מרקיעי שחקים ומראים שהדרך לרפואה ממחלות שלכאורה מוגדרות כחשוכות מרפא, נסללת על ידי האוטופאגיה.

 

כיצד הדבר רלוונטי עבורנו?

ברגע שהגוף נח מאכילה, ואין מזון שנכנס לגוף שהופך לגלוקוז שהלבלב צריך למקם בתאים על מנת לייצר אנרגיה, הגוף מתפנה למאגרי השומן הגוף ומייצר מהם את האנרגיה שהגוף נצרך לה. התוצאה היא פשוט הרזיה, במהירות ובפעולות קלות יחסית. אנשים שאוהבים לאכול יכולים להמשיך לאכול, אך במקום שהאכילה תהיה מפוזרת על פני כל היום, מרכזים את האכילה לחלון מסוים של שעות, לאחר מכן נותנים לגוף להיכנס אל הרגיעה הנצרכת לו על מנת לטפל בעצמו.

לא רק זאת, אלא השיטה הזו הוכיחה עצמה בתקופה קצרה יחסית של כ-12 שבועות בניקיון הפלאקים במוח, אותם פלאקים שמהווים קדימון לחלק מהמחלות הנפוצות ביותר בדורנו כמו אלצהיימר, שטיון ושיפור פלאי של תפקוד המוח השני (מעיים).

 

אוטופאגיה ברמה המעשית

אוטופאגיה כשיטה מנצחת יצאה מהרמה התיאורטית והוכנסה לתפעול מלא, על כל המשתמע מכך,  על ידי בית ספר "כוח התודעה" של אליהו שירי. בהתחלה כהרצאה בודדת, לאחר מכן בסדנה של שלושה מפגשים ולאחר מכן בקורס מקיף של שנה המכיל את כל מערך השיטה על כל נושאי כליה, קורס שכולל עבודה מנטלית מול עבודה במישור הפיזי, מהלך שיוצר שיטה שכיום עומדת כחומה כנגד בעיות ההשמנה והמחלות הנלוות אליה.

כבר במהלך הסדנה הראשונה, חלק ניכר מהמשתתפים החל להרגיש בתנודות משמעותיות של הורדת משקל ואיזון לחץ הדם. היו כאלו שסיימו את הסדנה עם עשרות קילוגרמים מאחוריהם. המשתתפים היו נינוחים יותר, מסופקים מהישגים והיו מלאים בתחושת ה"אני יכול" שחסרה כל כך בדרך כלל.

ב"כוח התודעה" זיהו את הפוטנציאל האדיר שגנוז בדרך המופלאה הזו, והחלו, במסגרת הלימודים המורחבים בנושא הבריאות, אף להכשיר מאמנים ומטפלים כדי שיוכלו לקחת את האוטופאגיה ולהעביר אותה הלאה ברמה הפרטנית והטיפולית בשטח.

הדבר המדהים בשיטה האוטופאגית הוא שהיא בעצם מתאימה לכולם: גם לטבעונים וגם לאוכלי בשר; גם לאלו שאפשר למצוא בתפריטים שלהם ירקות וגם עבור אלו שסולדים מירקות ומעדיפים את המזון המהיר; לאלו שאוכלים שש ארוחות ביום או לאלו שמסתפקים בפחות; לטבעוניים, צמחוניים ולצורכי הסוכרים למיניהם. זוהי שיטה שמאגדת אליה את מגוון הזרמים הרפואיים ומנהגי האכילה, ומטפלת בכולם.

האוטופאגיה היא כמו נשק אחרית הימים עבור מערכת העיכול, הלבלב ושאר המערכות בגוף. היא יוצרת השקטה ורגיעה, רגיעה שהגוף זקוק לה כל כך על מנת לרפא את עצמו ולהבריא את התאים, המערכת החיסונית והאיברים הפנימיים למצב תפקוד אופטימלי, למצב בו הגוף עסוק פחות בעיכול ויותר בניקוי רעלים ובהוצאת הפסולת.

כאשר אדם עם משקל עודף, בטן גדולה ודימוי עצמי נמוך מאמץ את התהליך האוטופאגי – הוא מגלה שתוך זמן מועט יחסית הוא מתפטר מהמשקל העודף, צורך פחות סוכרים ודחפיו לאכילה מוגברת מתאזנים. בד בבד הוא מתחיל לרזות ממקום בריא ומועיל לגוף. הגוף מתרסן ונכנס למסגרת, יוצא ממצב של כוננות למצב של רגיעה. מלבד כל היתרונות הנפלאים הללו, משהו בדימוי העצמי הסדוק משתנה גם כן.

אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולשנות את הנתונים והמציאות. לחוות שינוי בכל הרמות, גם בריאותית וגם תפיסתית, למתוח את סרגל היכולות שלכם, ולחוות אושר אמיתי.

בואו לקחת חלק עם מאות משתתפים מרוצים, שבזמן מועט הביאו את עצמם לשינויים מקסימליים. להשתתפות בסדנת "הדיאטה האחרונה והסופית בחייך" של אליהו שירי, באתר הקמפוס היהודי, לחצו כאן.

תגיות:השמנהדיאטהבריאותאליהו שירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה